چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹
۰
در جوار شهدای گمنام صورت گرفت؛

آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور در دانشگاه ولایت برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور در جوار مطهر مزار شهدای گمنام دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.
آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور در دانشگاه ولایت برگزار شد



 




 
به گزارش پهره آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه بیست و سوم شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور نجفی آشتیانی رئيس دانشگاه ولایت، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نور، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین بامری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، حجت الاسلام و المسلمین محرری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر، هاشمزهی معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان به همراه جمعی از مسئولان منطقه، اساتید و کارکنان دانشگاه ولایت به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت، در محل جوار مطهر شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی نور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت در حاشیه این آیین در سخنانی گفت: نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه روحیه پایداری و زمینه سازی برای شناسایی، تقویت و رشد استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا و حفظ و انتقال این آموزه های ارزشمند از طریق ابزارهایی همچون شعر و هنر به نسل های آینده، برگزار می شود.

وی در ادامه سخنانش در خصوص محورهای مهم این سوگواره ملی عنوان کرد: نهضت عاشورا، بصیرت حسینی، درس ها و عبرت های عاشورا، فلسفه عاشورا در گفتمان مذاهب اسلام، مقاومت و مدافعان حریم ولایت، مکتب سلیمانی و عاشورا در متون ادبی و آثار شاعران اهل سنت از محورهای این سوگواره است که در دو سطح دانشگیاهیان سراسر کشور و غیر دانشگاهیان( در زمینه بلوچی، محلی و عمومی) برگزار می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی نور افزود: آیین اختتامیه این سوگواره در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ مصادف با سالگرد شهادت سردار دلها است که در همین روز از شاعران برگزیده نهمین سوگواره ملی با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی خواهد شد.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت گفت: علاقمندان به شرکت در سوگواره ملی شعر ۷۲ اشک می توانند آثار آیینی و عاشورایی خود را در سه قالب کلاسیک، نو و ویژه سردار دلها تا پایان آباه ماه ۱۴۰۱ به آدرس پست الکترونیکی 72khatashk@velayat.ac.ir ارسال نمایند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با شماره تلفن همراه 09155471727 و تلفن ثابت 05431251291 و یا پایگاه  www.velayat.nahad.ir ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است؛ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بامری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های این آیین بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *