دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ۰۸:۵۰
۱
خدمت عاشقانه به زوار امام حسین (ع)؛

بیش از ۶ هزار از زائرین اربعین از خدمات علوم پزشکی حوزه ایرانشهر بهره مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ورود بیش از ۶ هزار زائر حرم اباعبدالله الحسین(ع) برای اولین بار از طریق پایانه مرزی ریمدان خبر داد و گفت: خدمات فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به بیش یک هزار نفر از زوار ارائه شد.
بیش از ۶ هزار از زائرین اربعین از خدمات علوم پزشکی حوزه ایرانشهر بهره مند شدند










به گزارش پهره؛ اربعین امسال نسبت به سال های گذشته بسیار پرشورتر بوده به نحوی که این هم مؤید نزدیکی هر چه بیشتر قلب های مردم به امام حسین(ع)   و هم بیانگر نیاز بیش از پیش به خدمت‌رسانی به زائران آن حضرت است.

در حقیقت امروز اجر خدمت به زائرین امام حسین (ع) کمتر از زیارت حضرت در کربلا نیست.
 

ارائه خدمات سلامت حد و مرز ندارد

در این راستا سعید موحدی راد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم مهمان نواز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این منطقه، امسال میزبان جمع کثیری از زوار حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از کشور پاکستان هستند.


 وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به عنوان مرجع ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان در جنوب سیستان و بلوچستان با تکیه بر رسالت خود و فرهنگ اصیل و غنی میهمان نوازی در استانمان، در جهت صیانت از سلامتی میزبانان از تمام ظرفیت خود استفاده می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ششم شهریور تا نوزدهم شهریورماه تعداد ۶ هزار و ۷۲۳ نفر از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شدند که از این تعداد  ۱۷۵ نفر ایرانی و ۶ هزار و ۵۴۸ نفر زائر پاکستانی بودند و همچنین تعداد ۸۷۶ نفر نیز از کشور خارج شدند که ۱۶۴ نفر ایرانی و ۷۱۲ نفر از زائرین کشور پاکستان بودند که وطن خود بازگشتند. 

موحدی راد خاطرنشان کرد: مرز ریمدان برای اولین بار پذیرای زائرین اربعین حسینی بود و زیرساخت های لازم در پایانه مرزی ریمدان وجود نداشت، با این وجود از تمام ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جهت ارائه خدمت به زائرین عزیز استفاده کردیم.

 وی اضافه کرد: تا به امروز یک هزار و۱۷۳  نفر از زائرین در پایانه مرزی ریمدان و محورهای مواصلاتی آن از خدمات فوریت های پزشکی این دانشگاه بهره مند شدند.


وی اضافه کرد: همچنین توسط زائرین ۶ هزار و ۵۲۵   نفر قطره پولیو دریافت شده و  ۵۹ تست مالاریا و تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات در نظر گرفته شده خللی در روند خدمات رسانی بهداشت و درمان در منطقه ایجاد نشود و کلیه زوار عزیز به سلامت از مرز ریمدان عبور کنند.



ارائه خدمت به بیش از یک هزار زائر اربعین پاکستانی

همچنین محمود رضا ناصح، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی  و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: تیم های اعزامی اورژانس  پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای پوشش امداد و سلامت زائران اربعین در مدت حضور در مسیر راهپیمایی اربعین به بیش از یک هزار زائر در مرز اربعین، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه کردند.

 وی افزود: تیم‌های اعزامی از تاریخ ۶ شهریور ماه امسال با ۱۲ دستگاه آمبولانس  و ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز و ۸٠  نفر کارشناسان فوریت های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دو نوبت در مرز ریمدان و محور های تردد زائرین در منطقه مرزی در حال خدمات و امداد رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) از کشور پاکستان هستند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430027
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *