يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ۱۸:۴۹
۱
پای کار حسین(ع) ایستاده ایم؛

سیستان و بلوچستان تنها دروازه زمینی دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی

مردم خونگرم و میهمان نواز سیستان و بلوچستان به عنوان تنها دروازه زمینی دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی استقبال و میزبانی از این زائران را افتخار خود می‌دانند.
سیستان و بلوچستان تنها دروازه زمینی دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی





به گزارش پهره به نقل از چهاربهاران، هرساله از اول ماه محرم شاهد حضور عاشقان اهل بیت (ع) در کربلای مقدس هستیم و هر چه به روز اربعین حسینی نزدیک می شویم، تعداد زائرانی که جهت شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین به کشور عراق سفر می کنند، بیشتر می شود.

در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا قسمت زیادی از مردم از حضور در حرم اهل بیت (ع) در کشور عراق بازمانند؛ ولی امسال با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و تکمیل روند واکسیناسیون شاهد حضور چشم گیر زائران به عتبات عالیات هستیم.

زائران پاکستانی حرم اهل بیت (ع) برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین از مرز های شرقی کشور وارد ایران می شوند، و معمولا بعد از زیارت شهرهای مقدس قم و مشهد از طریق مرزهای غربی کشور وارد کشور عراق می شوند.

استان سیستان و بلوچستان تنها مسیر زمینی ورود زائران پاکستانی به کشور عراق است، که زائران پاکستانی از طریق مرزهای میرجاوه و ریمدان که در شهرستان دشتیاری قرار دارد، وارد کشور می شوند.

طبق مشاهدات خبرنگار ما خدمت رسانی به زوار پاکستانی به خوبی در حال انجام است، زائران در بدو ورود به خاک ایران توسط مرزبانان ایرانی مورد پذیرایی قرار می گیرند و سپس جهت ادامه سیر مراحل قانونی آنها را به گیت های بعدی راهنمایی می کنند.

دیگر گروه های جهادی حاضر در مرز ریمدان با توزیع آب آشامیدنی به زائرانی که در حال ورود به کشور و انجام کارهای اداری هستند، جهت مقابله با هوای گرم و استوایی مرز ریمدان کمک می کنند.

بعد از این که زائران از گیت های ورودی مستقر در مرز گذشتند، مورد پذیرایی خادمین اهل بیت قرار می گیرند؛ در آنجا سایبان های حدودا ۵۰۰ متری با مه پاش های صنعتی بزرگ تعبیه شده تا زائرین را از گرمای هوا دور نگه دارد.

در دوطرف موکب هایی برپا شده و خادمین، در بین زائرین غذای گرم و آب آشامیدنی توزیع می کنند؛ همچنین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه که در مرز ریمدان مستقر است به زائرین خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کند.

در همین خصوص محمد شریف کریمی، مدیر پایانه مرزی ریمدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: زائران پاکستانی تنها چند ساعت در مرز، جهت انتقال به مقاصد مشخص شده معطل می شوند و همکاران ما در اداره راه و شهرسازی نیروهای سپاه و بسیج و جبهه مردمی با دایر کردن امکانات مناسب، نظیر تونل های خنک کننده و پذیرایی در این چند ساعت به زائرین خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای محرم تاکنون بیش از ۱۳هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شدند و روزانه با ناوگانی به ظرفیت ۲۰ الی ۲۵ اتوبوس به نقاط مشخص شده انتقال می شوند.

خدارحم سارانی، فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از تاریخ ۳۱ مرداد تاکنون سپاه چابهار با برپایی موکب و احداث آشپزخانه صحرایی با مشارکت جبهه مردمی انقلاب اسلامی نسبت به تامین صبحانه و ناهار برای زائرین پاکستانی در حال خدمت رسانی در مرز ریمدان است.

وی با بیان اینکه سپاه شهرستان چابهار  ۱۵ تانکر ۲۰ هزار لیتری آب شرب به پایانه مرزی ریمدان منتقل کرده است، تصریح کرد: به علت نیاز مبرم جهت خدمت رسانی به زائران در مرز ریمدان پیمانکاران سپاه شهرستان چابهار با انتقال آب از بند انحرافی شیرگوار به طول بیش از ۱۰۰ کیلیومتر به پایانه مرزی ریمدان یک اقدام کاملا جهادی انجام دادند.

سارانی با اشاره به اینکه نیرو های سپاه مستقر در پایانه مرزی ریمدان علاوه بر خدمات رسانی به زائرین امنیت آنها را نیز تامین می کنند، خاطرنشان کرد: در گیت شمالی منطقه آزاد چابهار یک موکب از طوایف بسیجی مستقر شده و به زائرین پاکستانی خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430024