چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ۰۹:۵۰
۱
تراژدی تکراری جنوب شرق کشور؛

شاهراه اقتصادی کشور همچنان درگیر کمبود سوخت

تداوم صف های طولانی در پمپ بنزین های چابهار که تنها بندر اقیانوسی کشور است نه تنها شهروندان بلکه سرمایه گذاران و گردشگران این شهر را نیز کلافه کرده است.
شاهراه اقتصادی کشور همچنان درگیر کمبود سوخت
به گزارش پهره به نقل از چهاربهاران؛ سوخت نام آشنایی برای مردمان استان سیستان وبلوچستان است چرا که شهروندان این استان ساعات زیادی را جهت سوخت گیری اتومبیل شخصی خود در صف های پمپ بنزین می گذرانند و همین مسئله باعث شده تا نه تنها وقت مردم تلف شود و  موجبات نارضایتی آنها را نیز فراهم کرده است.

در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار هم این موضوع مستثنی نیست و امر سوخت گیری جزو دغدغه های مردم در این شهر بندری است که باعث شهروندان چندین ساعت در صف سوختگیری خودروی خود معطل شوند.

در شهر چابهار که نه تنها یکی از شهرهای توریستی کشور است بلکه مسیر مواصلاتی خیلی از شهر ها و روستاهای اطراف هم است تنها 3 جایگاه سوختگیری وجود دارد که یکی از این جایگاه ها نیز در خارج از شهر قرار دارد و معمولا شهروندان تنها از دو پمپ بنزین موجود در مرکز شهر استفاده می کنند.

صف های شلوغ در چابهار همچنان ادامه دارد

یکی از عمده دلایل وجود صف های سوخت قیمت گزاف بنزین آزاد و فروش آن به قاچاقچیان سوخت است که باعث شده تا برخی افراد در یک روز چندین مرتبه به پمپ بنزین مراجعه کنند و این موضوع باعث ایجاد اختلال در سوختگیری دیگر شهروندان شوند.

رضا بلوچی یکی از شهروندان ساکن شهرستان چابهار که راننده تاکسی است، در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که مسافرکش هستم مجبورم هر روز یا یک روز در میان برای سوخت گیری به پمپ بنزین مراجعه کنم و به طور میانگین یک الی دو ساعت در روز در صف بنزین باشم.

وی ادامه داد: کم بودن جایگاه های سوخت گیری در شهر یکی از علت های صف های شلوغ بنزین است و همین دو پمپ بنزینی که در شهر قرار دارند نیز برخی از روز ها تنها چند نازل سوختگیریشان کار می کند.

حضور ناظر در جایگاه های سوخت باید شبانه روزی شود

محمد سکندری یکی دیگر از شهروندان چابهاری در همین خصوص، بیان کرد: در این هوای گرم مجبور هستیم ساعات زیادی را در صف های سوخت بگذرانیم تا بتوانیم برای خودروی خود سوخت گیری کنیم واقعا این در شان مردم نیست که برای یک سوختگیری این قدر اذیت شوند.

وی ادامه داد: یکسری اقدامات از سوی مسئولین انجام شده جهت از بین بردن صف های بنزین ولی کافی نیست و تنها حضور ناظر به صورت شبانه روزی می تواند این بی مدیریتی ها در صف های سوخت را از بین ببرد.

​انتهای پیام/ 
کد مطلب: 430020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *