پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ۰۷:۳۲
۰
سایه شوم بی آبی بر سر شبکه آب؛

سریال نارضایتی مردم از قطعی و افت فشار پی‌ درپی آب همچنان ادامه دارد
/نفوذ ریشه درخت، علت قطع آب قسمتی از شهر ایرانشهر

در روزهای اخیر آب بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان به خصوص شهرستان ایرانشهر به دفعات مکرر قطع یا در دچار افت فشار شده بود که همین امر موجب نارضایتی مردم به پیگیری های مسئولین ذیربط شد.
سریال نارضایتی مردم از قطعی و افت فشار پی‌ درپی آب همچنان ادامه دارد<br/>/نفوذ ریشه درخت، علت قطع آب قسمتی از شهر ایرانشهر
به گزارش پهره؛ امروزه کمبود آب و بی آبی در جنوب شرق کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است.
کمبود آب یا افت فشار آب در همه ایام سال وجود دارد اما هر ساله این معضل با آغاز فصل گرما آن هم گرمای طاقت فرسا در جنوب سیستان و بلوچستان به شدت مردمان این مناطق را کلافه و سر درگم می کند.
در این راستا مهدی براهویی، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در روزهای اخیر آب بسیاری از مناطق شهرستان ایرانشهر به دفعات مکرر قطع شده به نحوی که همین امر موجب نارضایتی مردم پیگیری های مسئولین و مدیران ذدست اندرکار شده است.
وی افزود: کمبود آب و افت فشار آن در مناطق چاه جمال و خیابان مالکی به حدی جدی بود که ساکنان این محله ها مجبور به ذخیره آب از طریق تانکر بودند.
براهویی تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی تهیه تانکر و منبع ذخیره آب برای شهروندان کار بسیار سختی است.
وی اضافه کرد: با شروع تابستان به ویژه در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان که هوا به حدی گرم می شود که تحمل آن برای مردم این منطقه سخت می شود و در این راستا مصرف آب افزایش می‌یابد و خواهشی که ما از مسئولین داریم این است که جهت رفع مشکلات کمبود و افت فشار آب چاره اندیشی اساسی داشته باشند.
نفوذ ریشه درخت، باعث قطعی آب شرب ۴ مشترک شد محمد رضا کلکلی، مدیر امور آبفای ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در پی گلایه چندین مشترک مبنی بر قطعی آب، پرسنل واحد اتفاقات و حوادث به سرعت اقدام به بررسی موضوع کردند.
وی افزود: پس از بررسی به عمل آمده مشخص شد که ریشه درختان در نزدیکی شبکه به اتصالات نفوذ کرده و باعث قطعی آب شده است.
محمد رضا کلکی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین عوامل قطعی آب به ویژه در مناطقی که فضای سبز و باغات وجود دارد نفوذ ریشه است که به صورت مویی نفوذ کرده و داخل لوله رشد می کند.
این مقام مسئول در پایان از پرسنل خدوم و زحمتکش آبفا ایرانشهر که به صورت شبانه روزی پای کار هستند تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429856