سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ۰۹:۱۵
۰
وقتی انشعابات غیر مجاز عامل هدر رفت آب در ایرانشهر است؛

ناله های تشنگی، داستان تکراری قطعی آب در جنوب شرق کشور/ استفاده بهینه تنها راه برون رفت از مشکلات

در حالی فصل تابستان شروع شده که گرمای هوا و تکرار قصه کم آبی، افت فشار و قطعی های مکرر آب در شهرستان ایرانشهر تاب تحمل از مردم این شهر را ستانده است.
ناله های تشنگی، داستان تکراری قطعی آب در جنوب شرق کشور/ استفاده بهینه تنها راه برون رفت از مشکلات
به گزارش پهره؛ با شروع فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا افت فشار و کم‌ آبی موجب گلایه مردم برخی مناطق شهرستان ایرانشهر شده است.
از طرفی مسئله افت فشار آب برای ساکنان برخی از نقاط شهر ایرانشهر عادی شده و مسئولین و مدیران استانی هم کمتر به قطع شدن چندین ساعته آب در شهرها می پردازند و بیشتر به مسئله کم آبی در روستاها توجه می کنند و پیگیر حل معضل این مناطق هستند‌.
نبود آب، معضل گریبان گیری که شهروندان را رها نمی کند
در این راستا رحمانی، یکی از شهروندان ساکن در ساکن در محله چاه جمال شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه اداره آب و فاضلاب شهری و سامانه تلفن گویای این شرکت چه در شهرستان و استان پاسخگوی شهروندان ایرانشهری نیست.
وی افزود: در طی ماه های قبل شهروندان این محله علاوه بر این که با معضل افت فشار و کمبود آب مواجه بوده قطعی های چند ساعته آب آنان را کلافه و سردرگم کرده بود.
وی اضافه کرد: وضعیت آب در این منطقه اکنون به حادترین شکل خود رسیده، ساعت‌هایی از شبانه‌روز، بیشتر منازل چاه جمال و برخی از محله‌های شهر با مشکل نبود آب مواجه هستند و حتی بسیاری از شهروندان ایرانشهری که در منازل شان پمپ آب ندارند، مجبور هستند آب را به نوعی ذخیره کنند.
آب شرب و بهداشتی حق همه مردم است باید از آن مراقبت کرد
در این راستا محمد رضا کلکلی، مدیر امور آبفای ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: آب شرب باید عادلانه توزیع شود و آب شرب و بهداشتی حق همه مردم است.
وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب تعدادی از اهالی روستای چاه جمال از طریق مراجعه به فرمانداری و امور آب و فاضلاب در خصوص کمبود و افت فشار آب گلایه مند بوده که جلسه ستاد بحران امور با همکاران تشکیل و مقرر شد با عنایت به اهمیت تامین آب شرب در فصل گرما در غالب دو اکیپ پایش از انشعابات روستا در دستور کار قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: با وجود انشعابات متعدد غیر مجاز و استفاده در باغ و ساخت ساز باعث افت شدید فشار و نرسیدن آب به میزان کافی به مشترکین بالا دست شده که در این پایش تعداد زیادی انشعابات غیرمجاز شناسایی و با تهیه لیست متخلفین با مکاتبه به مقامات قضایی درخصوص گرفتن حکم قطع اقدام خواهد شد.
محمد رضا کلکلی در پایان از از همه کسانی که در مقابل هدر رفت و استفاده غیرمجاز از آب شرب بی تفاوت نیستند تقدیر کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *