يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ۰۱:۱۸
۰
بخشدار دامن؛

۵۰۰ اصله نخل خرما بارور در اثر طوفان روز گذشته دچار خسارت شدند/ مردم از تردد و توقف در رودخانه دامن پرهیز کنند

تیمور کریم زایی گفت: ۵۰۰ اصله نخل خرما بارور، تعدادی تیر برق و تخریب دیوار و منازل مسکونی بر اثر طوفان و بارندگی عصر روز گذشته‌ در بخش دامن شهرستان ایرانشهر سقوط کردند.
۵۰۰ اصله نخل خرما بارور در اثر طوفان روز گذشته دچار خسارت شدند/ مردم از تردد و توقف در رودخانه دامن پرهیز کنند
تیمور کریم زائی، بخشدار بخش دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن هشدار درباره ناپایداری‌های جوی در ۴۸ ساعت آینده، از آماده باش دهیاران برای پیشگیری از خسارات احتمالی حوادث جوی در ارتفاعات بخش دامن خبر داد و بیان کرد: براساس گزارشات اولیه وزش تند باد شدید عصر روز گذشته در این منطقه سبب سقوط افزون بر ۵۰۰ اصله درخت خرما در نخلستان‌های روستاهای این بخش شده است.
وی افزود: همچنین ده ها تیر برق شبکه روستایی بخش دامن سقوط کرد که مدیریت اداره برق شهرستان ایرانشهر همچنان درحال رفع خاموشی‌ها در مناطق روستایی هستند و مدیریت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن این منطقهنیز برای بررسی خسارات وارده اقدام خواهند کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در اثر وزش طوفان و بارندگی در چندین روستا در بخش دامن ده ها باب منزل مسکونی، حدود ۳۰ شاخه تیرهای برق چوبی و بتنی سقوط کردند و برق بخش اعظمی از روستاها قطع شده که با تلاش مدیریت امور برق شهرستان ایرانشهر تا پاسی از شب، برق مرکز بخش دامن روستای ذهلنفان وصل و همچنان مدیریت با حضور پیمانکاران در نقاط روستایی حادثه دیده به دنبال کاشت تیرهای برق جایگزین، اتصال و ترمیم پارگی شبکه برق دیگر روستاها به شبکه برق هستند.
کریم زایی اضافه کرد: هر چند شبکه مخابراتی و آب شرب به دلیل قطع برق در سطح روستاهای بخش دامن با اختلال مواجه است ودهها باب منزل مسکونی تخریب شده است، اما در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی در بارندگی های پیش بینی شده شهروندان عزیز نسبت به تردد و توقف در کنار رودخانه‌ دامن هشدارهای لازم را جدی بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: دهیاران بخش دامن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در روزهای آتی اتخاذ و مردم را نسبت به این امر آگاه کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429846