شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ۱۵:۴۶
۰
در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان ایرانشهر عنوان شد؛

عدالت محوری و فساد ستیزی اولویت دستگاه قضا باشد

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: دستگاه قضا باید عدالت محوری را در دستور کار خود قرار بدهد.
عدالت محوری و فساد ستیزی اولویت دستگاه قضا باشد
به گزارش پهره؛ صبح امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی و دادستان ایرانشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نخعی، معاون کل دادگستری سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، امامان جمعه تشیع و تسنن شهر، جمعی از اعضای شوراي تامین، مسئولین، معتمدین، ریش سفیدان، سران طوایف، جوانان، بانوان شهرستان در محل سالن همایش دانشگاه ولایت برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین موسی معین الغربایی تکریم و مسعود خدایاری به عنوان رئیس حوزه قضایی ایرانشهر معرفی شدند.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سعید راشکی دادستان سابق ایرانشهر تکریم و بهمن احمدی به عنوان دادستان جدید شهرستان ایرانشهر معرفی شدند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر بیان کرد: روز ۲۵ ذی القعده از ایام بسیار خجسته اسلامی بوده که روز دحوالارض نامیده می شود و در حقیقت این مناسبت برای کسانی که در جهت رضایت خدا فعالیت می کنند بهترین رحمت را شامل می شود و نزول رحمت الهی نیز مضاعف می شود.
وی افزود: انجام کارهای قضایی بسیار مهم و سخت بوده که در این زمينه وقتی به شئون نبی اکرم(ص) مراجعه می کنیم، هر چه از احکام الهی است به پیامبر اسلام می گویند به مردم بدون کم و کاست ابلاغ کنید.
این خطیب جمعه عنوان کرد: قضاوت دارای جایگاه بسیار رفیعی بوده که در واقع کسانی که در این سمت قرار دارند وظیفه خطیری بر دوش آنان است و مطابق خواسته های مقام معظم رهبری که برقراری عدالت است عمل کنند.
وی اضافه کرد: دستگاه قضا باید عدالت محوری را در دستور کار خود قرار بدهند چون به نوعی مامن و پناهگاه مردم محسوب می شود و برای کسی که ظلم در حقش شده به عدالت رفتار کند.
در ادامه عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: قضاوت در دین مبین اسلام جایگاه خاصی دارد و امنیت و آسایش مردم موقوف و مبتنی بر قضاوت صحیح است.
وی افزود: قاضی نباید در زمان خشم و غضب حکم صادر کند و زمانی که برادران انتظامی، سپاه، بسیج مجرم را تحویل می دهند و جرم شخص مشخص می شود آن گاه براساس عدالت برای فرد مرتکب مطابق قانون براساس نوع جرمش قصاص در نظر گرفته شود.
این خطیب جمعه اهل سنت عنوان کرد: قضاوت دارای حوزه استحفاضی بسیار گستردهای است که امنیت کشور را در بر می‌گیرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *