پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ۱۳:۲۷
۰
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر؛

اصلی‌ترین راه انتقال تب کریمه کنگو ذبح غیرمجاز و قاچاق دام است

ذبیح الله شیروانی گفت: تاکنون در ایرانشهر هیچ مورد ابتلایی به ویروس تب کریمه کنگو گزارش نشده است.
اصلی‌ترین راه انتقال تب کریمه کنگو ذبح غیرمجاز و قاچاق دام است
ذبیح الله شیروانی، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: تب کریمه کنگو بسیار خطرناک است و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود و درمان نشود، به صورت صد درصد جان خود را از دست خواهد داد.
وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو از ۴ طریق منتقل می‌شود که طریقه اول آن گزیده شدن گوسفند به وسیله کنه، دوم گزیده شدن انسان به وسیله کنه، سوم کشتن کنه به وسیله دست انسان و چهارم انتقال به وسیله تنفس از انسان به انسان است.
شیروانی تصریح کرد: تاکنون در ایرانشهر هیچ مورد ابتلایی به ویروس تب کریمه کنگو گزارش نشده است، اما باید گفت کنه‌ای که مبتلا به این ویروس باشد در استان وجود دارد و مردم و دامداران باید هشیار باشند.
وی عنوان کرد: اصلی‌ترین راه انتقال این ویروس ذبح غیرمجاز دام و قاچاق دام است و با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و ذبح دام‌های بیشتر، مردم و دامداران گوشت‌های دام را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا این ویروس از بین برود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: هنگام ذبح و تکه کردن گوسفند افراد حتما دستکش در دست داشته باشند و رعایت موارد بهداشتی را در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: علائم ابتدایی این بیماری مانند سرماخوردگی است و پس از آن تبدیل به خونریزی‌های زیر پوستی و در نهایت سبب کاهش پلاکت خون فرد می‌شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *