چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴
۰
نزدیکی عید قربان و شهر در محاصره گوسفندها؛

فضای سبز ایرانشهر با چرای بی رویه گوسفندان بلعیده می شود /مسئولان چاره اندیشی کنند

چرای گوسفندان در تفرجگاه ها، بوستان ها و معابر شهری باعث ابراز گلایه مردم شهر ایرانشهر شده است که این‌ مسئله علاوه بر بر هم زدن سیمای زیبای شهر آلودگی های صوتی را نیز در بر دارد.
فضای سبز ایرانشهر با چرای بی رویه گوسفندان بلعیده می شود /مسئولان چاره اندیشی کنند
به گزارش پهره؛ چرای بی رویه و خود سرانه گوسفندان در مناطق مختلف مسکونی از جمله در بوستان ها، معابر، فضاهای سبز نه تنها باعث از بین رفتن فضای سبز این منطقه بلکه آلودگی بصری و محیطی می شود که در این راستا تاکنون مسئولین ذیربط چاره اندیشی اساسی نکردند.
در این راستا محمود احمدی نیا، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اکنون نگهداری و چرای گوسفندان در محدوده شهر و به ویژه در مناطق مسکونی به مسئله‌ای تبدیل شده که ابراز گلایه شهروندان ایرانشهر را در بر می گیرد.
وی افزود: از طرفی بی توجهی مسئولین هم بر نگرانی مردم ایرانشهر که نسبت به نابودی و از بین رفتن فضای سبز شهری که برای آن هزینه های هنگفتی شده افزوده که مسئولان ذیربط انگار بی خیال هستند و برایشان مهم نیست‌ که چه بلایی بر سر زیبایی شهر بیاید.
این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: وجود دام در محدوده شهری علاوه بر آلودگی‌های بصری و صوتی و بر هم زدن سیمای زیبای شهر می‌تواند در انتقال سریع بیماری نیز تاثیر گذار باشد.
وی عنوان کرد: فصل بهار که شروع می شود مردمان دام دار ایرانشهری گله گوسفندان خود را راهی معابر شهری می کنند و هدف آنان فروش دام به هر نحوی یا سیراب کردن دام ها از فضای سبز شهری است.
پروار گوسفندان با زباله های شهری
وی اضافه کرد: اکنون که کم کم به عید قربان نزدیک می شویم شاهد از بین رفتن فضای سبز شهری توسط چرای هر چه بیشتر دام ها هستیم و وجود کودهای حیوانی تلمبار شده در سطح خیابان  و به تبع ایجاد بوی تعفن ناشی از آن ها از دیگر خساراتی است که حقوق شهروندی را به مخاطره می اندازد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق شهر ایرانشهر پروار گوسفندان با زباله ها انجام می شود که این مسئله بسیار حال بر هم زننده بوده و باعث ابراز گلایه مندی شهروندان مناطق مختلف شهر ایرانشهر شده است.
در این راستا سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: هر روز صبح هنوز آفتاب نزده تعدادی از مردمان شال و کلاه بر سر چند راس گوسفند به دست، وارد شهر ایرانشهر می شوند و بدون در نظر گرفتن مواردی از جمله ترافیک، بهداشت، زندگی شهری نشینی فقط هدف آنان فروش دام است که این موضوع باعث گلایه مندی شهروندان شده است.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان باید مسؤلین ذیربط در این خصوص چاره اندیشی کنند‌.
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین هر وقت شهروندان ما در قبال زندگی شهر نشینی خود احساس مسئولیت کنند به طور یقین شاهد این گونه هنجار شکنی ها نخواهیم بود که تعدادی هنوز ایرانشهر را روستا تصور می کنند که این موضوع در خصوص پارک کردن خودرو و نحوه رانندگی برخی از شهروندان نیز صدق می کند.
دیده ور خاطرنشان کرد: یک شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد و این امر در ذات مردم نهفته است که یک شهروند باید خوب باشد تا یک شهر خوب ساخته شود.
وی عنوان کرد: همان طوری که میدانیم بخشی از رسالت شهرداری، عمران، آبادانی و زیبا سازی محیط بوده که در حال انجام است و با توجه به تمامی مشکلات به ویژه در بحث مالی عدم مشارکت شهروندان در بحث پرداخت عوارض و نوسازی کارها متوقف نشده و انتظارمی رود شهروندان نیز یاریگر شهرداری باشند.
وی اضافه کرد: سامانه ۱۳۷ پاسخگوی تماس شهروندان در خصوص ارائه گزارش مشکلات حوزه شهری در حوزه ایرانشهر است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429837