سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵
۰
داستان ادامه دار نانی که در سفره ها بیات می شود؛

فرماندار بمپور: سهل‌انگاری در خصوص کیفیت نان قابل‌قبول نیست/ سهمیه آرد متخلفان قطع می‌شود

شهروندان بمپوری با تأکید بر لزوم افزایش نظارت ها از کیفیت پایین، کم فروشی و همچنین تعطیلی خودسرانه نانوایی ها گلایه دارند.
فرماندار بمپور: سهل‌انگاری در خصوص کیفیت نان قابل‌قبول نیست/ سهمیه آرد متخلفان قطع می‌شود
به گزارش پهره؛ اکنون کمیت، قیمت و به خصوص کیفیت نان پخت شده یکی از چالش ها و موضوعات بحث برانگیزی بوده که در سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان های جنوب آن چون بمپور مطرح می شود.
کیفیت نان در تنور نانوایی های می سوزد
به طوری که هر چند وقتی از گوشه و کنار اخباری مربوط به کم فروشی و کیفیت پایین نان در رسانه های مجازی به گوش می رسد و یا این که شهروندان بمپوری با پایگاه تحلیلی خبری پهره تماس می گيرند و از این موضوع ابراز گلایه می کنند.
در این زمینه اکثر مردم خواستار ورود مسئولان به نحوه پخت نان و نظارت کافی بر کیفیت، کمیت و قیمت آن شدند.
در این راستا، سلمان برهانی، سرپرست فرمانداری شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نان یکی از اساسی ترین کالاهای است که باید‌ در اختیار مردم قرار بگیرد و همین امر باعث حساسیت بالاتر و محدودیت های بیشتر واحدهای خبازی خواهد شد و کوچکترین کم کاری در تغییر کمیت و کیفیت نان اثر خواهد گذاشت و موجب نارضایتی شهروندان عزیز خواهد شد.
وی افزود: چنانچه هر واحد خبازی تعطیلی خودسرانه، عدم رعایت ساعات کاری و موازین بهداشتی، تولید و پخت نان بی کیفیت داشته باشد در مرحله اول کسر سهمیه، مرحله دوم قطع سهمیه و در مرحله آخر واحد خبازی پروانه فعالیت آن لغو خواهد شد، چرا که در راستای صیانت از حق و حقوق مردم با کسی تعارف و مماشات نخواهیم داشت.
متصدی خبازی ها، دستگاه های مستهلک را تعویض کنند
این مقام مسئول تصریح کرد: پخت و تحویل نان بی کیفیت در شهرستان بمپور قابل قبول نیست و طی بازدید ادارات استاندارد و اصناف از واحد های خبازی مستهلک و فرسوده، متصدی خبازی باید نسبت به تعویض دستگاه اقدام کند و در صورت تمایل جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر واحد خبازی در شهرستان بمپور نان بی کیفیت عرضه کند از چرخه فعالیت خارج می‌شود چرا که فعالیت آنان منوط به تولید نان با کیفیت خواهد بود.
نانوایی ها زیر ذره بین گشت های نظارتی
برهانی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی واحد های خبازی و به تبع آن کندی روند پخت و پز و عدم تحویل نان در بازه زمانی مناسب و همچنین بهانه و عذر نبود آب، نفت وگاز، آرد و در تعاقب آن تعطیلی خودسرانه به عنوان تخلف مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: حتی الامکان بازرسی ها از واحد های خبازی به صورت تیم مشترک صورت و هرگونه تصمیم گیری براساس مستندات بازدید گشت مشترک و اعضای کارگروه انجام بگیرد.
برهانی خطاب به خبازان عنوان کرد: برنامه ریزی جهت خرید به موقع سهمیه آرد در موعد مقرر صورت بگیرد تا هیچ گونه تاخیری در حمل و بارگیری و کسری آرد صورت نپذیرد و در غیر این صورت آن واحد خبازی سهمیه اش توسط کارگروه تقلیل و قطع خواهد شد.
وی گفت: براساس تصمیمات دولت در راستای صیانت از حقوق مردم و هدفمند سازی یارانه، فقط خبازی هایی می توانند در چرخه فعالیت باشند که نان با کیفیت تولید و به مردم تحویل دهند و در غیر صورت خود به خود در مسیر رقابت در پخت نان با کیفیت از چرخه خارج می شوند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *