گره کور نظارت بر بازار؛

قیمت های سرسام آور توسط برخی فروشگاه ها داد مردم ایرانشهر را در آورده است

27 ارديبهشت 1401 ساعت 7:47

مردم از وضعیت آشفته بازار و عدم کنترل برخی مسئولین در ایرانشهر گلایه دارند.


به گزارش پهره؛ عدم ثبات قیمت‌ها و تغییر روزانه آن توسط اکثر مغازه ها در شهرستان ایرانشهر فرصتی را در اختیار افراد سودجو و دلالان قرار داده تا از این فرصت بهره بگیرند و در این آشفته بازار و شرایط سخت اقتصادی به‌ فکر منفعت شخصی و سود بیشتر باشند و به مردم و درآمد آنان در راستای برطرف کردن مایحتاج روزانه هیچ توجهی نداشته باشند.
در حالی این روزها مطابق نظر برخی اقتصاد دانان بسیاری از افزایش قیمت‌ها در بازار علت اقتصادی ندارد، بلکه عامل اصلی این گرانی‌ها ناشی از عدم نظارت مسئولان و سو استفاده دلالان و قاچاقچیان کالاها و اقلام اساسی است.
دلیل قیمت های نجومی برخی فروشگاه ها نامشخص است
در این راستا یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: برخی از فروشگاه ها چه توجیحی برای آشفته بازار و افزایش سرسام آور قیمت کالاهای موجود در مغازه خود دارند، در حالی که آن اقلام هیچ تغییر قیمتی نداشتند، اما بهانه فروشنده آن است که قیمت ها افزایش یافته و به هر نرخی که دلش می خواهد می فروشد.
وی افزود: در سطح شهرستان ایرانشهر خیلی کم مغازه یا فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی پیدا می شود که قیمت کالا را درج کند و آن طوری با مشتری رفتار می کند که انگار مانند طلا ثانیه ای قیمت ها در حال نوسان است.
این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: بنده معتقدم اقدامات اخیری که دولت در حال انجام آن ها است سبب کوتاهی دست بسیاری از سودجویان و سوداگران می شود و در این راستا مسئولین هم در داخل شهر باید نظارت ها را دو چندان کنند و جلوی زیاده خواهی سواستفاده گران را بگیرند تا مردم در زمینه تأمین کالاهای ضروری دچار سردرگمی و نگرانی نباشند.
مردم در مواجهه با گرانفروشی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند
در این راستا مهرداد طاهری، رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: تنظیم بازار آرد و نان و اکثر کالاهای اساسی در حوزه جهاد است.
وی افزود: نظارت بر سایر کالاها و خدمات به جز کالاهای کشاورزی توسط بازرسان اداره صمت روزانه در حال انجام است.
این مقام مسئول تصریح کرد: اولویت بررسی گزارشات سامانه ۱۲۴ است‌.
طاهری از شهروندان عزیز شهرستان ایرانشهر درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 429743

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429743/قیمت-های-سرسام-آور-توسط-برخی-فروشگاه-مردم-ایرانشهر-آورده

پهره
  https://www.pahreh.ir