پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۲۳
۰
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد؛

افتتاح مجهزترین اتاق های عمل پیشرفته جراحی قلب و عروق در ایرانشهر

حسین مدرس خیابانی گفت: مجهزترین اتاق های عمل پیشرفته جراحی قلب و عروق در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح مجهزترین اتاق های عمل پیشرفته جراحی قلب و عروق در ایرانشهر
حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک هفته سلامت به همه جهادگران حوزه سلامت در زمینه مهار کرونا، بیان کرد: امروز تعداد ۶ عدد اتاق عمل که مجهز به بروز ترین دستگاه ها بوده که توان جراحی های قلبی و عروقی را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فراهم کردند مورد بهره برداری قرار گرفتند و از این به بعد قرار است دیگر مردمان عزیز این منطقه برای ادامه درمان به سایر شهرستان ها و استان ها مراجعه نکنند و متحمل هزینه های گزاف نشوند.
وی افزود: سرانه های درمانی و دسترسی سالم و با عدالت با افتتاح این پروژه محقق شده و باید به لحاظ بهداشتی و درمانی بیمارستان ها و تخت های جراحی و بخش های تخصصی به گونه ای عمل کنیم که دسترسی همه افراد جامعه فراهم شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بخش عفونی با ۲۷ عدد تخت افتتاح شد و قابلیت بهره برداری دارد و بخش داخلی نیز مورد بازسازی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بیمارستان روان پزشکی روزبه یک کار بسیار خوب بوده که دیگر نیاز به مراجعه مردم حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به سایر شهرستان ها و استان ها نیست.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بیمارستان روانپزشکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارای ۳۶ تخت بوده که با اتاق های تکمیلی ۵۰ الی ۶۰ تخت ظرفیت دارد و توانایی ارتقاء تا یکصد تخت را دارد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه توسعه گرا و افزایش خدمات در زمینه آسایش و آرامش مردم باید فراهم شود و در ۴حوزه باید روی آنها کار شود.
وی اضافه کرد: افزایش سرانه کادر پزشکی و پرستاری از طریق آزمون و از طریق آموزش دیگر بیمارستان ها، بخش جراحی بیمارستان خاتم الانبیا قابلیت پذیرش دارد که اولین عمل جراحی کلیه امروز انجام شد.
وی با بیان این که تجهیزات پزشکی دستگاه های آنژیوگرافی در ایرانشهر یک قابلیت بوده، گفت: مهمترین زیر ساخت بحث آموزش و اطلاع رسانی توسط فضای مجازی، نخبگان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی است که با کمترین هزینه بیشترین ارائه خدمات باید انجام شود که با همکاری گروه های جهادی و خیرین و نگاه ویژه دولت امکان افزایش پیشرفت میسر می باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *