دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۳۷
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

آموزش و پرورش رکن اصلی در تامین و تضمین سعادت جامعه است/ بی بدیل بودن نقش معلم در تعلیم و تربیت جامعه اسلامی و دانش‌بنیان

علی شعبانی گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی در تامین و تضمین سعادت جامعه است و کلید تحقق این آرزوها و آرمان ها در دستان توانمند معلمان متعهد است.
آموزش و پرورش رکن اصلی در تامین و تضمین سعادت جامعه است/ بی بدیل بودن نقش معلم در تعلیم و تربیت جامعه اسلامی و دانش‌بنیان
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به این که معلمی شغل انبیاست، بیان کرد: آفزیننده جهان هستی نخستین معلم انسان که با ستایش قلم و امر بر خواندن و کسب دانش، پیامبر اسلام (ص) را به آموختن و آموزاندن (رسالت معلمی) هدایت کرد و با بزرگداشت یاد استاد شهید مطهری( ره ) و گرامی داشت مقام معلم و ارج گذاری به تلاش دست اندرکاران تعلیم و تربیت، مناسبت فرخنده روز معلم را به اساتید و معلمان گرانقدر کشور به ویژه یکایک استادان و معلمین عزیز این منطقه تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی افزود: به سهم خودم از خدمات ارزشمند و موثر معلمین در بالندگی و شکوفایی فرزندان این سامان و خاصه فروزان داشتن مشعل آموزش و درس در شرایط دشوار دوره شیوع کرونا برغم سختی ها و محدودیت ها، قدردانی و سپاسگزاری می کنم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته شاهد درخشش و دستاوردهای مناسب شهرستان ایرانشهر در عرصه های علمی و اجتماعی و فرهنگی بودیم و یقین دارم این روند با اهتمام بیش تر همه بخش های آموزشی و اجرایی در ترویج روحیه خواندن و آموختن و کمک به نوجوانان و جوانان در درک درست از موقعیت خود و اهمیت کسب دانش در جهان مبتنی بر صنعت و فناوری امروز، سیر صعودی و فزاینده خواهد داشت.
شعبانی عنوان کرد: حفظ استقلال و پایندگی ایران عزیز، بازیابی شکوه و عظمت تاریخی آن، تعالی فرزندان این سرزمین، تقویت هویت ایرانی- اسلامی، افزایش حس تعلق خاطر همگانی به میراث نیاکان و همبستگی و هم افزایی در جهت فراهم شدن زمینه زندگی شرافتمندانه، گسترش فرهنگ شهروندی و زیست مسالمت آمیز مبتنی بر قانون، حقوق جمعی و احترام متقابل انسان ها و آبادانی و عمران و توسعه و پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردمان این دیار همه در گرو داشتن انسان های دانا و تواناست.
وی با بیان این که، دانش، ابزار زندگی است و توانستن، در گرو دانستن است، اضافه کرد: توانا بود هر که دانا بود.
فرماندار ایرانشهر خاطرنشان کرد: دانش، اساس امید و پویایی و باور به کامیابی و رسیدن به آرمان هاست.
وی گفت: ایران امروز و فردا، نیاز به انسان های آگاه، دانا، آزاد، پرسشگر و مسئول دارد.
به گفته شعبانی، آموزش و پرورش رکن اصلی در تامین و تضمین سعادت جامعه است و کلید تحقق این آرزوها و آرمان ها در دستان توانمند معلمان متعهد است.
وی تصریح کرد: حفظ منزلت معلمان، توجه به حقوق قانونی آنان مبتنی بر عدالت و استحقاق، موجب دلگرمی عزیزان و پیامد آن، پرورش انسان های متعهد و متخصص و شکوفایی علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش بنیان و رونق تولید و اشتغال و بالندگی و پایندگی کشور است.
وی اضافه کرد: رسیدن به ایران آرمانی ترسیم شده در منشور انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، منوط به تلاش جمعی، پویایی بیش تر و کار با هم و برای هم است و آموزش و پرورش محور ایجاد این نگرش و باور فرهنگی است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *