يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ۰۷:۰۰
۰
مدیر بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان خبر داد؛

بارگیری اولین محموله گوشت قرمز از زاهدان به تهران/ زمینه اشتغال20 هزار نفر مهیا شد

مبین علی میر گفت: با واردات دام زنده توسط پیله وران استان،زمینه اشتغال بیش از بیست هزار نفر از بومیان به ویژه ساکنین نواحی مرزی استان فراهم شد.
بارگیری اولین محموله گوشت قرمز از زاهدان به تهران/ زمینه اشتغال20 هزار نفر مهیا شد
 
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مبین علی میر، مدیر بازارچه های استان گفت: با پیگیری های استاندار و سازمان جهاد کشاورزی  استان،قرارداد بین واردکنندگان(پیله وران)و خریداران از جمله شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شد و مقرر شد‌ روزانه ۱۵۰ الی ۲۰۰ لاشه و استحصال  ۴۰ الی ۵۰ تن گوشت گرم گوساله از دام های وارداتی استان به مرکز کشور ارسال گردد.

وی افزود: مقرر شده علاوه بر این از یک ماه آینده گوشت قرمز با بسته بندی در ابعاد ۳ تیکه و ۵ تیکه از استان به مقصد مرکز کشور ارسال گردد.

میر عنوان کرد:اولین محموله گوشت قرمز در سالجاری با نرخ توافقی هر کیلوگرم ۱۲۰ هزارتومان در حضور مقامات مرتبط استان در روز جمعه مورخ ۲۶ فروردین بمنظور مشارکت در تنظیم بازار کشور و تامین بخش قابل ملاحظه ای از نیازمندیهای کشور از زاهدان به تهران بارگیری شد.

وی تصریح کرد: این امر نشانگر توان اجرایی و نقش آفرینی موثر و مثبت استان در تامین بخشی اثرگذار از نیازمندیهای گوشت قرمز مصرفی کشور می باشد.
مدیر بازارچه ها گفت: همچنین با واردات دام زنده توسط پیله وران استان،زمینه اشتغال بیش از بیست هزار نفر از بومیان به ویژه ساکنین نواحی مرزی استان فراهم شد و علاوه بر آن دست دلالان و سودجویان که تنها به دنبال منافع شخصی اند و به دنبال افزایش قیمت‌ها به هر شکل ممکن هستند، کوتاه شده که با این سیاستگذاری و نیز تداوم آن شاهد کاهش و تثبیت قیمت گوشت قرمز در سطح ملی و به ویژه استان،خواهیم بود.
کد مطلب: 429650