شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷
۰

حدود ۸۲ درصد اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان جذب شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سیستان و بلوچستان توانسته است ۸۱/۴ دهم درصد از اعتبار کل را جذب کند.
حدود ۸۲ درصد اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان جذب شد
 
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ حامد آرامش در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ که در استانداری برگزار شد، افزود: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در سیستان و بلوچستان جذب شده است که معادل ۸۱/۴ دهم درصد اعتبارات کل ابلاغی است.
 
وی گفت: این میزان تسهیلات در استان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی توسط دو بانک عامل اجرای این طرح در استان جذب و باعث اشتغالزایی برای هزار و ۲۳۹ نفر شد.
 
آرامش به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری هم اشاره کرد و افزود: این مهم با همیاری و همکاری همه دستگاه ها و نهادها در استان محقق می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه تسریع در صدور مجوز های کسب و کار ، رفع موانع سرمایه گذاری ، تامین زیرساخت های مورد نیاز طرح های اقتصادی ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بویژه بخش تعاون و برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بازارچه های محلی را از جمله محورهای تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان بیان کرد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429641