حدود ۸۲ درصد اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان جذب شد

27 فروردين 1401 ساعت 12:43

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سیستان و بلوچستان توانسته است ۸۱/۴ دهم درصد از اعتبار کل را جذب کند.


 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ حامد آرامش در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ که در استانداری برگزار شد، افزود: ۷۵۳ میلیارد تومان تاکنون از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل این طرح در سیستان و بلوچستان جذب شده است که معادل ۸۱/۴ دهم درصد اعتبارات کل ابلاغی است.
 
وی گفت: این میزان تسهیلات در استان به ۹ هزار و ۵۲۳ طرح با اشتغال ۱۶ هزار و ۳۴۰ نفر پرداخت شد.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی توسط دو بانک عامل اجرای این طرح در استان جذب و باعث اشتغالزایی برای هزار و ۲۳۹ نفر شد.
 
آرامش به ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری هم اشاره کرد و افزود: این مهم با همیاری و همکاری همه دستگاه ها و نهادها در استان محقق می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز سال گذشته ۲۳۹ میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۶۱۴ نفر را فراهم کرد.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه تسریع در صدور مجوز های کسب و کار ، رفع موانع سرمایه گذاری ، تامین زیرساخت های مورد نیاز طرح های اقتصادی ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بویژه بخش تعاون و برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بازارچه های محلی را از جمله محورهای تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان بیان کرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 429638

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429638/حدود-۸۲-درصد-اعتبارات-ابلاغی-اشتغال-روستایی-سیستان-بلوچستان-جذب

پهره
  https://www.pahreh.ir