سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۸:۴۷
۰
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام باند سارقان منزل در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان از دستگیری چهار سارق که بیش از ۲۰ میلیارد ریال از اموال منازل شهروندان را سرقت کرده بودند، خبر داد‌
انهدام باند سارقان منزل در جنوب شرق کشور
به گزارش پهره سردار"احمد طاهری"، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 
 
وی افزود: در تحقیقات اولیه از کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد سارقان با استفاده از ۲ دستگاه خودروی پراید و پژو ۴۰۵ با پلاک های جعلي و مخدوش اقدام به پرسه زنی در محلات مختلف زاهدان کرده و منازل مسکونی مجلل و خالی از سکنه را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص اقدام به سرقت زیور آلات و اموال با ارزش موجود در این منازل می کردند. 
 
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام یک سری تحقیقات فنی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را دستگیر کردند. 
 
وی ادامه داد: با دستگیری این سارق، ۳ نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان طی هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.
 
طاهری گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ضمن توقیف ۲ دستگاه خودروی مورد استفاده در این سرقت ها تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد. 
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اقرار متهمان به ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان تصریح کرد: ارزش تمامی اموال سرقت شده توسط سارقان در سرقت های ارتکابی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده که متهمان بسیاری از این اموال را در بازار به فروش رسانده اند. 
 
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه اموال مسروقه کشف شده به مال باختگان مسترد و متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 
 
 طاهری از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منازل در صورت مشاهده افراد و خودروهای مشکوک در مناطق مسکونی موضوع را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429628