دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۳۴
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

ایران قوی در گرو ایران سرسبز است/همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی

علی شعبانی گفت: با دوستی با طبیعت و گیاه و درخت، به امتداد و شادمانی حیات همگانی کمک کنیم تا ایرانی قوی داشته باشیم.
ایران قوی در گرو ایران سرسبز است/همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: زیست جهان آدمی و جانداران همزیست که برای بقا و تعالی انسان مسخر او شده اند، امروز نیازمند رفتار مسوولانه و مدبرانه است.

وی افزود: توسعه پایدار با تاکید بر ضرورت مدیریت عقلایی و دانایی محور بر پایه نگهداشت و تقویت منابع طبیعی تجدید پذیر، محور گفتمان اصلی محافل علمی و برنامه ریزی جهانی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای توسعه بدون لحاظ جایگاه درخور منابع طبیعی در آن، کامل نیست.

وی اضافه کرد: بشر امروز با مصرف بی رویه ذخایر و تخریب و تهدیر منابع طبیعی بدون تدبیر و اقدام به جایگزینی به رغم افزایش جمعیت و رشد صنعت و...، زندگی خویش و گونه های گوناگون جانوری و گیاهی را که شریک او در کره خاکی هستند، در معرض تهدید و نابودی قرار داده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم بشر با بازگشت به خردمندی و درک عمیق علمی نسبت به پیوند متقابل زیست خود و منابع طبیعی، بر توسعه پایدار تاملی دوباره کند و خاصه ملت های ساکن در مناطق کم آب و بیابانی و نیمه بیابانی از جمله ایرانیان، بر پایه حکمت درخشان تاریخی و فرهنگی خویش، حساسیت خطر در کمین را درک نمایند و عزم همگانی را در جهت حفظ، تقویت و توسعه منابع طبیعی بسیج کنند.

شعبانی تصریح کرد: مفهوم ایران سرسبز این است که با طبیعت مهربان باشیم و با طبیعت آشتی کنیم و به آغوش درخت پناه ببریم، درخت مظهر محبت و عشق ورزی و نماد تعالی مداوم آرزوهاست.

وی خاطرنشان کرد: با دوستی با طبیعت و گیاه و درخت، به امتداد و شادمانی حیات همگانی کمک کنیم تا ایرانی قوی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: از همه آنان که با احترام به طبیعت و منابع طبیعی، پیام آور زندگی هستند و با درختکاری و غرس نهال برای حفظ و گسترش آن تلاش می کنند، سپاسگزاری می کنم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *