سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷
۰
با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهور؛

چهار پروژه برق‌رسانی روستایی استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

طی مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری پروژه های برق و آب کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، چهار پروژه برق‌رسانی روستایی استان سیستان و بلوچستان به نیابت از 211 طرح برقرسانی کشور افتتاح شد.
چهار پروژه برق‌رسانی روستایی استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد
به گزارش پهره به نقل از زاهدنیوز، خلیل عوض زاده؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم که با حضور مجری طرح برق روستایی و چاه‌های کشاورزی کشور در شهرستان سراوان برگزار شد، بیان کرد: روستای چاهک شهرستان ایرانشهر، روستای موتور حیدر حوت شهرستان فنوج و روستاهای خوشاب مک سوخته و چاه بایگان شهرستان سراوان از جمله چهار روستای برق‌رسانی شده این استان است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، پنج کیلومتر شبکه فشار ضعیف و پنج دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم عملیاتی چهار پروژه برقرسانی روستایی این استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه ها ۸۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است تصریح کرد: با افتتاح این تعداد پروژه برق رسانی ۱۷۴ خانوار این مناطق از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند.

وی در ادامه به اصلاح و بهینه سازی شبکه برق 267 روستای این استان اشاره کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای انجام این تعداد پروژه بالغ بر 105 میلیارد تومان است و بیش از 25 هزار خانوار، از نعمت برق پایدار و مطمئن بهره مند شدند.

صبح امروز /دوشنبه/ به مناسبت دهه فجر، با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، طرح‌های برق‌رسانی به 211 روستا با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان، تامین مولد برق خورشیدی قابل‌حمل برای 10 هزار و 630 خانوار عشایری با 100 میلیارد تومان اعتبار و توسعه و بهسازی شبکه‌های برق 4500 روستا در قالب طرح بهارستان با اعتباری افزون بر 1700 میلیارد تومان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، در حالی که 85 درصد جمعیت روستایی جهان برق‌دار هستند، این میزان در ایران به 99.7 درصد رسیده و تعداد اندک روستاهای باقی مانده بیشتر به دلیل سکونت فصلی اهالی یا جمعیت زیر 10 خانوار آن است.

این گزارش حاکی است در 43 سال گذشته، به طور میانگین در هر هفته 24 روستا برقدار شده و تعداد روستاهای برق‌دار کشور از 4367 روستا در قبل از انقلاب با رشد 13 برابری به 57 هزار و 966 روستا رسیده است.

این گزارش همچنین در خصوص طرح بهارستان (توسعه و بهسازی شبکه‌های برق) می‌افزاید، صنعت برق در این طرح، بهسازی شبکه‌های برق 7 هزار روستا را در سال جاری هدف قرار داده که 3 هزار روستا پیش از این به بهره‌برداری رسیده و در برنامه امروز با حضور رئیس جمهور طرح بهسازی شبکه‌های برق 4500 روستا به بهره‌برداری رسید.

در طرح بهارستان جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی، تقویت شبکه و رفع ضعف ولتاژ مشترکان، اصلاح فرسودگی شبکه برق و توسعه شبکه و تامین برق 150 هزار متقاضی انشعاب برق در روستاها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429433