يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴
۰
علیرغم شیوع ویروس منحوس کرونا؛

مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲میلیون تن گذشت/فرآورده های نفتی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به بیش از ۲ رسید.
مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲میلیون تن گذشت/فرآورده های نفتی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، ایوب کرد با اشاره به اینکه حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در ۱۰ ماهه سال جاری به ۲میلیون و ۱۳۴ هزار و ۷۷۳ تن رسیده است، بیان کرد: بیشترین حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا با یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۳۹ تن کالا به صادرات اختصاص دارد.

وی عمده کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی استان را فرآورده های نفتی، گاز مایع و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: صادرات این مدت توسط ۵۹ هزار و ۲۳ دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به ظرفیت های صادراتی پایانه های مرزی استان گفت: مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

وی مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۴۲ هزار و ۱۲۳ تن و واردات را ۲۲۶ هزار ۹۱۱ تن عنوان کرد.

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۵۲۹ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429378