سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۰۷
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی؛

حاج قاسم بدون هراس از مرگ به دل دشمن می‌زد/ انتقام سخت با خروج آمریکا از منطقه محقق می‌شود

شجاع الدین ابطحی گفت: اخلاص همراه با خوف و خشیت از خدا، سردار سلیمانی را محبوب قلوب کرد.
حاج قاسم بدون هراس از مرگ به دل دشمن می‌زد/ انتقام سخت با خروج آمریکا از منطقه محقق می‌شود
شجاع الدین ابطحی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: محبوبیت و صمیمیت شهید حاج قاسم در برخورد با همه اقشار و اقوام حتی جناح های داخل و خارج از کشور به وضوح مشاهده می شد، همان گونه که امیر المومنین (ع) فرموده: همه اخلاق انسانی در پوشش تقوا وجود دارد و سردار دلها انسان با تقوا و مجاهدی بود که اخلاق اسلامی او باعث شده که در تمام عرصه های مختلف به صورت منطقی برخورد کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های منحصر به فرد سردار سلیمانی این بود که عاشقانه کار می کرد و به انسان های مظلوم عشق می ورزید و به خاطر همین رفتارها خداوند متعال این بزرگوار را محبوب دل‌ها قرار داد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی عضو جناح و گروه خاصی نبود و فقط خدا محور و ولایت محور بود بر این اساس به محبوبیت خاصی بین همگان دست یافت.

وی عنوان کرد: از لحظه شهادت سردار سلیمانی تاکنون شعار همه مردم مسلمان انتقام خون او از دشمنانش بوده و این خشم مقدس در سینه مردم واقعا فوران کرده و قطعا این آتش خشونت آنان یقعه آمریکا و هم پیمانانش در منطقه را خواهد گرفت، اگر چه یک سیلی خوردند اما آن اقدام مقدماتی بوده و سیلی های بعدی را حتما خواهد خورد.

ابطحی تصریح کرد: انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی قطعا ابن است که امریکا بساط خود را از منطقه جمع کند.

وی عنوان کرد: گفتمان مقاومت این درخت که همچون شجره طیبه است و در سراسر جهان اسلام گسترش یافته حقیقتا با خون این بزرگوار آبیاری شده و علاقمندان زیادی پیدا کرده است و باید این گفتمان به عنوان یکی از مهمترین گفتمان ها در جهان اسلام ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: شهادت حاج قاسم به همراه مهندس ابومهدی المهندس واقعا یک پیوند عمیقی بین ایران و عراق در همه عرصه ها ایجاد و این دو کشور را متعهد تر کرد که با برادری بهتر و پیوند محکم فرهنگی که از قدیم داشتند در مقابل ایده های استکباری بايستند و با آنان مقابله کنند.

وی با اشاره به حذف عکسهای سردار سلیمانی توسط شبکه اجتماعی اینستا گرام، بیان کرد: از این اقدام دشمنان خصوصا آمریکایی ها می توان فهمید که آنان از اسم و عکس او نیز می ترسند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: سردار سلیمانی با شهادت و جهاد خودش حقیقت جبهه لیبرال و جبهه انقلابی را مشخص کرد و اگر کسی در رفتار حاج قاسم دقت کند مقاومت و صبوری او را لمس می کند که حتی حاضر نشد دست به نامه آمریکایی ها بزند با اینکه آنان تمایل داشتند با او دیدار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما در یک جریان حسن روحانی در مواجه با نخست وزیر انگلیس فرانسه آلمان قهقهه را سر داد و گرم گرفت و به عنوان یک مسئول اصلا به ذهنش نرسید که این ها دشمن هستند و نباید به روی آنان لبخند زد و این قدر این ها از نظر دیپلماسی اسلامی عقب افتاده و بدبخت بودند ولی سردار دلها در سخنان خود آمریکا را به مبارزه دعوت می کند و به آن ها می گوید من حریف شما هستم که بیان این کلمات با قدرت حکایت از این دارد که چقدر این مرد به خدا تکیه دارد و خدامحور است و قدرت الله را فوق قدرت ها می داند و از ابرقدرتی مثل آمریکا سر سوزنی نمی‌ترسد ک این طور حرف می زند.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های خاص اخلاقی سردار دلها این بود که با صداقت با مردم برخورد می کرد و محرومین را فراموش نمی کرد ومکتب اسلام به خوبی نشان داد که یک انسانی که در مکتب اهل بیت (ع) بزرگ شود مجاهد است طبیعت نرم، اخلاق انسانی و تواضع دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *