سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۴۰
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر؛

طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر 5 سال آغاز می شود

ذبیح الله شیروانی گفت: طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال از ۲۵ دی ماه در ایرانشهر آغاز می شود و بیش از ۳۳ هزار کودک زیر ۵ سال  در این طرح واکسینه می شوند.
طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر 5 سال آغاز می شود
ذبیح الله شیروانی، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو به خبرنگار پهره بیان کرد: مرحله نخست طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال از ۲۵ دی ماه در شهرستان آغاز می شود.

وی افزود: در این طرح که تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد، بیش از ۳۳ هزار کودک زیر ۵ سال (کودکان متولد ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ به بعد) در مقابل بیماری فلج اطفال ایمن می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که در منزل حضور ندارند می‌توانند به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند، همکاران ما در کلیه مراکز بهداشتی آماده ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اضافه کرد: هنوز در برخی از کشورها مانند پاکستان و افغانستان که واکسیناسیون کامل انجام نشده است، شاهد گردش ویروس فلج اطفال هستیم و به علت همسایگی کشورمان با این کشورها احتمال ورود ویروس از طریق ترددها و جابجایی های جمعیتی بین دو کشور وجود دارد.

شیروانی عنوان کرد: طرح واکسیناسیون فلج اطفال با هدف ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال با تلاش کادر بهداشت در شهر، حاشیه شهر و روستاها از ۲۵ دی ماه آغاز خواهد شد و همکاری مردم در اجرای این طرح با کادر بهداشت اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *