شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۳۹
۰
آخرین وضعیت سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان؛

۱۴۶۲۵سیل زده در ۱۳۹ روستا و ۱۶شهرستان امدادرسانی شدند/ تداوم ارائه خدمات با ۳۶۶تیم عملیاتی و یک سورتی پرواز بالگرد

علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از استمرار امدادرسانی به مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد و گفت: ۱۴هزار و ۶۲۵ نفر در ۱۳۹ روستا و ۱۶ شهرستان، توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی شدند.
۱۴۶۲۵سیل زده در ۱۳۹ روستا و ۱۶شهرستان امدادرسانی شدند/ تداوم ارائه خدمات با ۳۶۶تیم عملیاتی و یک سورتی پرواز بالگرد
به گزارش پهره علیرضا میربهاءالدین در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: به دنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب استان از تاریخ ۹ دی ماه کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در پنج شهرستان چابهار ، کنارک ، سرباز و فنوج  و نیکشهر همچنان تداوم دارد.

وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۰۶ خانوار آسیب دیده به تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر در ۱۳۹ روستا و ۱۶ شهرستان، توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی شدند که از این تعداد  هزار و ۳۰۸ خانوار به تعداد پنج هزار و ۲۹۴ نفر در چادرهای امدادی اسکان داده شده اند.

این مسئول ادامه داد: ۵۸ دستگاه چادر امدادی، ۳۶۹ تخته موکت، ۵۲۶ تخته پتو و ۲۸۹  کیلو گرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: ۴۳۰ دستگاه چادر،  ۹۵۷ تخته موکت، هفت هزار و ۶۷۹ تخته پتو وسه هزار و ۵۴۹ کیلوگرم نایلون در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

میربهاءالدین تصریح کرد:  توزیع ۱۷۸ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، چهار هزار و ۵۶۲  قوطی کنسرو، 2 هزار و ۸۰۰ کیلوگرم برنج، 21 هزار و ۹۱۲ بطری آب معدنی، ۳۵۴ کیلوقند و شکر، ۲۴۲ کیلو چای، همچنین اقلام دیگر از قبیل  والور، فانوس، ست ظروف و مواد شوینده از دیگر اقلام توزیع شده بین آسیب دیدگان به شمار می رود.

این مسئول گفت: در این مدت کار امدادرسانی توسط ۳۶۶تیم عملیاتی  و یک سورتی پرواز بالگرد جمعیت هلال احمر انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: انتظار می رود که افراد محلی و همچنین عشایر حاضر در مناطق بیش از پیش به این هشدارها توجه کرده و از حضور در محیط های نا ایمن و حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429253