شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۴۱
۰
در پی سیلاب های اخیر؛

هیچگونه گزارشی مبنی بر تلفات دامی در سیستان وبلوچستان اعلام نشده است

مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر تلفات دامی از سوی فرمانداریی ها و مردم اعلام نشده است.
هیچگونه گزارشی مبنی بر تلفات دامی در سیستان وبلوچستان اعلام نشده است
به گزارش پهره مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: پیشگیری از بروز بحران پس از حوادث و بلایای طبیعی نیازمند برنامه ریزی و اقدام صحیح و موثر از سوی مردم و دستگاه های مرتبط است که یکی از این حوادث و رخداد ها وقوع سیل می باشد که سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از وقوع بحران وکاهش مخاطرات احتمالی پس از آن، دستورالعمل ها و تمهیدات بهداشتی ویژه ای دارد.

وی افزود: از جمله مباحثی که سبب بوجود آمدن بحران پس از وقوع سیلاب خواهد شد و بسیار حائز اهمیت و نگران کننده است بروز و شیوع بیماری های واگیر دامی همچون شاربن، تب برفکی، لمپی اسکین،ppr و همچنین بیماری های مشترک قابل انتقال به انسان است که تهدیدی جدی برای سلامت جوامع دامی و انسانی خواهد بود.

حسینی اظهار کرد: از این رو در زمان وقوع و احتمال وقوع سیل، اداره دامپزشکی با تشکیل اکیپ های مختلفی همچون امدادرسانی فوری، مراقبت از بیماری ها، مایه کوبی، امحاء بهداشتی لاشه، قرنطینه و نظارت بر جایگاه های دامی و تعیین خسارت، با گشت و مراقبت فعال به بررسی وضعیت واحدهای دامداری و مرغداری می پردازد. وی ادامه داد: در کنار اقدامات انجام شده باید اطلاع رسانی عمومی و آموزش در خصوص تمهیدات و آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات ویژه بهره برداران و روستاییان انجام شود که از جمله این تمهیدات می توان به تهیه و ذخیره دان در مرغداریی ها و علوفه در دامداری های و محل ذخیره سازی مناسب، استفاده از ژنراتور های اضطراری، ایجاد سیل بند و محار آب و ...اشاره کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان عنوان کرد: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر تلفات دامی از سوی فرمانداریی ها و مردم اعلام نشده و اکیپ های دامپزشکی نیز در سطح منطقه در حال بررسی و تخمین خسارات احتمالی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات دامی وارد عمل شده و خدمات بهداشتی همچون واکسیناسیون، سمپاشی و امحاء بهداشتی را ارائه خواهند داد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد ۲ اکیپ در شهرستان کنارک و تعداد ۳ اکیپ در شهرستان چابهار و دشتیاری تشکیل شده و در حال بررسی وضعیت و فعالیت هستند. انتهای پیام/
کد مطلب: 429225
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *