دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
۰
بازیکن و مربی درجه یک اسکواش مطرح کرد؛

مرگ تدریجی استعدادهای ورزشی سیستان و بلوچستان/"اسکواش" در انحصار شهرداری زاهدان

مرتضی رضایی با اشاره به مرگ تدریجی استعدادهای ورزش اسکواش در سیستان و بلوچستان در اثر بی توجهی مسئولان امر گفت: متاسفانه ورزش اسکواش در انحصار شهرداری زاهدان قرار دارد.
مرگ تدریجی استعدادهای ورزشی سیستان و بلوچستان/"اسکواش" در انحصار شهرداری زاهدان
به گزارش پهره مرتضی رضایی، بازیکن و مربی درجه یک اسکواش سیستان و بلوچستان با ابراز گلایه مندی از وضعیت ورزش اسکواش این استان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از زمانی که عابد ریگی به عنوان رئیس هیئت اسکواش انتخاب شد شروع کرد به حذف کسانی که به وی رای داده بودند و خاک این ورزش را خورده اند، همه افرادی که وارد شدند از شهرداری زاهدان هستند و در واقع بچه های اسکواش به طور کامل کنار گذاشته شدند.
 
وی ادامه داد: کسانی که چند سال از عمر خودشان را برای این ورزش صرف کرده اند، برایشان فرقی ندارد در راس چه کسی باشد، اما این که افراد را به صورت خیلی ناجوانمردانه کنار بگذارند، جای بحث دارد و قابل پذیرش نیست، متاسفانه تنها یک بازیکن از گذشته در هیئت در حال فعالیت است.
 
حقایق جالب مسابقات کشوری اسکواش در زاهدان
 
رئیس سابق هیئت اسکواش زاهدان اذعان کرد: مسابقات کشوری اسکواش که با عنوان اولین مسابقات جهانی کورت های سه طرفه روباز اسکواش به صورت مسابقات قهرمانی کشور زیر نظر فدراسیون اسکواش در شهریور ماه ۱۴۰۰ در زاهدان و با حمایت اداره ورزش و جوانان استان برگزار شد برگزار شد از حقایق جالبی برخوردار بود.
 
وی افزود: این مسابقات کشوری با حضور سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان و بدون رده بندی سنی و با حضور ورزشکاران ده تا ۱۸ ساله برگزار شد که از رقابت های جذاب آن می توان به مسابقه نوجوان ۱۸ ساله و کودک ده ساله اشاره کرد.
 
رضایی اضافه کرد: تعداد هفت کورت اسکواش در استان ساخته شده که هزینه ساخت هر کدام ۲۰ میلیون تومان بوده و برنامه احداث ۲۵ کورت دیگر در جریان است، این کورت ها از هیچگونه استانداردی برخوردار نیست و با توجه به عدم وجود دیوار پشتی (دیوار چهارم) حتی برای آموزش و شروع فعالیت هم مناسب نیست، زیرا فردی که در این مکان ها تمرین می کنند، امکان بازی در کورت استاندارد را ندارند.
 
وی گفت: غیر از زاهدان سایر نقاط استان از داشتن کورت استاندارد محروم هستند و ساخت این کورت ها تنها دور ریختن هزینه است و هیچ کمکی به ورزش این استان که با مشکلات عدیده مالی دست به گریبان شده، نمی کند.
 
شوی تبلیغاتی؛ تنها برنامه هیئت اسکواش
 
این ورزشکار اظهار کرد: برنامه های هیئت اسکواش استان در خصوص این رشته تنها به شوی تبلیغاتی شباهت دارد. تنها ارائه تصویر مردم استان با لباس محلی بدون یک ثانیه کارایی یا یک برنامه مدون، تمامی ورزشکاران اصلی و با سابقه کنار گذاشته شده و اجازه ورود به سالن ها را ندارند و تنها افرادی خاص در این هیئت حضور دارند. گویا این رشته تنها به شهرداری زاهدان اختصاص دارد.
 
به گفته وی، تمامی پیگیری های انجام شده به اداره کل ورزش و جوانان استان بی نتیجه بوده و مدیرکل هیچ گام موثری در این زمینه بر نداشته اند. ورزشکاران این رشته با وجود نامادری نامهربان، از وجود پدری دلسوز نیز محروم هستند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 429154