پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۳۴
۰
امام جمعه اهل سنت میرجاوه؛

جوانان با مهارت آموزی به اشتغالزایی رو بیاورند /خشاب پُرِ قانون برای ممنوعیت حمل سلاح

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور گفت: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت بگیرد. 
جوانان با مهارت آموزی به اشتغالزایی رو بیاورند /خشاب پُرِ قانون برای ممنوعیت حمل سلاح
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در زمینه جمع آوری سلاح های غیر مجاز و سرد در سیستان و بلوچستان یک فراخوان از سوی بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین هر طایفه در کنار رده های نظامی انتظامی و قضایی داده شود.

وی افزود: استفاده از سلاح های سرد در سیستان و بلوچستان به یک معضلی تبدیل شده که در شرایط کنونی دشمنان از این مسئله به راحتی سواستفاده کرده و در پی این قضيه نقشه‌های شوم خود را در راستای بر هم زدن وحدت بین اقوام‌ مختلف اجرایی می کنند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: افراد مختلف در سیستان و بلوچستان از سلاح های غیر مجاز استفاده می کنند که با در اختیار داشتن آن ها بدون کنترل هیجانات دورنی شان به راحتی جنگ های طایفه ای راه بیندازند و یا در مراسمات تیراندازی کنند که این مسئله باعث شده جان انسان ها را به بازی بگیرند.

وی اضافه کرد: در زمینه جمع آوری سلاح های غیرمجاز باید کلیه ائمه جمعه، ریش سفیدان، معتمدین، علما باید پای کار بیایند و از تریبون ها در راستای ترویج فرهنگ کنترل خشونت علیه برادران خود و افزایش اتحاد و وحدت و همبستگی بین همدیگر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت و اتحاد اسلامی است و دشمنان برای نشانه گرفتن همبستگی بین برادران دینی این منطقه از هر ترفندی استفاده می کنند و سلاح های غیرمجاز را به هر نحوی وارد استان می کنند تا به اهداف شوم خود که ایجاد ناامنی در این حوزه بوده برسند.

مولوی ریگیان پور اذعان کرد: حضور مسئولین در کنار علما، معتمدین، ریش سفیدان می تواند تاثیرگذاری دو چندان در تامین امنیت استان داشته باشد و برای جمع آوری سلاح های غیر مجاز از دست افراد ناشایست باید با اخلاق محوری برخورد شود و اگر این ‌راهکار عملی نشد از رافت اسلامی استفاده شود و عفو و بخشش در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: معتمدین، سران طوایف سلاح های غیرمجاز را از دست جوانان جمع آوری کنند و برای افزایش امنیت در این استان فکری به حال اشتغالزایی آنان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ناامنی در استان باعث می شود که پیشرفت و توسعه در آن منطقه روند نزولی بگیرد و به خاطر سلیقه ها و قومیت هایی که از قبل بوده دچار نوعی عقب ماندگی شویم.

وی وجود سلاح‌های غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را از مشکلات این استان برشمرد و جمع آوری آن ها را به نفع دارندگان این سلاح‌ها دانست و اضافه کرد: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت بگیرد. 

انتهای پیام/
کد مطلب: 429125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *