سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ایران دارای دومین رتبه ارتش سایبری جهان است/بسیج طلاییه‌دار عرصه جهاد علمی و فناوری

حمیدرضا خزایی گفت: دستاوردهای علمی و دفاعی نماد تبلور فرهنگ بسیجی است.
ایران دارای دومین رتبه ارتش سایبری جهان است/بسیج طلاییه‌دار عرصه جهاد علمی و فناوری
حمیدرضا خزایی فر، یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک هفته بسیج، بیان کرد: تفکر بسیجی باید در ایران حاکم باشد و بسیجیان زمام کار را به دست بگیرند و هر موقع که امورات کشور را به بسیج سپردیم در آن جا موفقیت های چشم گیری حاصل شده است.

وی افزود: افتخار ملت ایران این است که در کشوری زندگی می کنند که رئیس جمهور آن کشور تفکرش تفکر بسیجی است و در اوج گیری کرونا که تعداد کشته ها سه رقمی شده بود به یکی از داروخانه های سطح شهر که مختص بیماران کرونایی بوده سر می زند و مستقیما از مشکلات مردم اطلاع و دستور فوری برای رفع معضل می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصريح کرد: بعد از فرمان امام (ره) سازمان بسیج مستضعفین اولین نهادی بود که در جنگ حضور داشت و فرمانده هان ما در تمام رده های نظامی نگاه شان به این شکل شد که باید میدان به دست بسیجیان بیفتد و اوضاع جنگ متحول و پیروزی های بی شائبه نصیب مان شد.

وی در خصوص دستاوردهای خاص علمی در بین بسیجیان تصریح کرد: پیشرفت های فراوانی در زمینه علم و فناوری با نگاه بسیجی در کشور ما چه قبل و بعد از انقلاب اتفاق افتاده و انقلاب اسلامی نیز تمام توانش را در این زمینه به کار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بسیجیان این است که دست اجانب را از کشور کوتاه کنند و به دنبال استقلال هستند، در حقیقت یکی از آرمان های ما همین استقلال است و به دنبال همین شعار، نخبگان، دانشمندان بسیجی دستاوردهایی در زمینه علمی، اقتصادی و نظامی به دست آوردند.

وی با اشاره به مطالعه کتاب سعود چهل ساله که مراجع و منابع آن کاملا غیر ایرانی بوده و به لحاظ دستاوردهای نظامی، پایگاه های علمی برتر دنیا را معرفی و نیز ایران را نسبت به چهل سال قبل و بعد از انقلاب مقایسه کرده، تصریح کرد: در عرض این چهل سال ایران صعودهای افتخار آمیزی داشته که یکی از دستاوردهای علمی آن ساخت ماهواره و ماهواره بر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای دانشمندان و نخبگان بسیجی تولید علم و فناوری در زمینه نانو بوده که از آن به عنوان موج چهارم انقلاب صنعتی یاد می کنند.

وی اضافه کرد: در ایران بیش از ۸۰ آزمایشگاه نانو تجهیز شده که در این زمينه کشور ما در رتبه چهارم جهان قرار دارد که این آمار از طریق پایگاه وب که یک نمایه استناد علمی بوده توسط تامسون رویترز ایجاد شده است.

خزایی فر خاطرنشان کرد: ایران با انتشار ۸۷۹۱ مقاله علمی در خصوص فناوری های نانو رتبه چهارم دنیا را دارد و با تولید ۴۰ درصد علم نانو بیشترین سهم نانو در کشورهای اسلامی دارد.

وی گفت: در خصوص فناوری هسته ای شرکت بریتیش پتروشیمی شرکت نفتی ایران دارای رتبه دوم جهان و جزء تولیدکنندگان انرژی هسته ای است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در بخش علمی و دانشگاهی بیش از ۳۰۰ اختراع ثبت کردیم و پایگاه ISI یک موسسه ای بوده که در حققت علم سنجی است که ایران را در کنیت علمی در رتبه ۱۷ اعلام می کند.

وی افزود: ایران دارای رتبه نخست در ۲۵ کشور دنیا در خصوص تولیدات مقالات بوده که بیشترین اختراعات جهانی را به خودش اختصاص می دهد و نیز با داشتن ۱۸ دانشگاه برتر رتبه ی ۱۷ جهان در پایگاه و رتبه بندی تایمر داریم.

خزایی فر عنوان کرد: ایران در اوج افتخار است و ما باید این دستاوردهای علمی بسیج را فریاد بزنیم و باید با تفکرات بسیجی وابستگی به کشورهای بیگانه را پایان بدهیم.

وی گفت: بعد از انقلاب این تفکر بسیجی بود که باعث شد نیروهای مردمی به دور استعدادترین از مناطق کشور سرکشی و برای مردم منطقه محروم امکانات فراهم کردند و دانشجویان و اساتید انتقاد و پیشنهادهای خود را آزادانه مطرح کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *