يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶
۰
بلاتکلیفی افزایش کرایه‌های حمل و نقل پایان یافت؛ ‏

افزایش ۱۵ درصدی نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری/هزینه های لوازم ‏یدکی و مصرفی عامل اصلیِ اجرای طرح

پس از کشمکش بین رانندگان و مسافران به علت افزایش خودسرانه نرخ کرایه ها بالاخره نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری در سیستان وبلوچستان مشخص و ۱۵ درصد افزایش یافت.
افزایش ۱۵ درصدی نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری/هزینه های لوازم ‏یدکی و مصرفی عامل اصلیِ اجرای طرح
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، هر از گاهی افزایش خودسرانه کرایه های حمل و نقل منجر به کشمکش بین رانندگان و مسافران می شود؛ به این علت که رانندگان از گرانی وسایل لوازم یدکی و خرج و مخارج خودرو گلایه دارند و مردم هم می گویند تیغ این گرانی ها که نباید گلوی مسافر را ببرد.

حالا پس از این کشمکش ها و شیوع بیماری کرونا که مشکلات را دوچندان کرد و یا تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان و مالکان خودروهای شخصی و سازمانی بوده پس از کارشناسی‌های متعدد نهایتا با 15 درصد افزایش نرخ کرایه های بین شهری موافقت شده است.

اگر چه به گفته شهروندان هر ساله فقط نرخ اضافه می شود و ما تغییری در کیفیت ارائه خدمات به مسافران نمی بینیم، برخی از ماشین ها شرایط نامناسبی از لحاظ صندلی ماشین، کولر یا بخاری و سایر موارد ندارند و مسافران در مدتی که در ماشین نشسته اند شرایط سختی را تحمل می کنند.  

هزینه های لوازم یدکی و حق تمبر علت افزایش نرخ کرایه

تیمور باقری،معاون‌حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری در استان از ۱۶ آبانماه همزمان با سراسر کشور ۱۵ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: این اقدام به دلیل افزایش هزینه های حق تمبر صورت وضعیت مسافری و همچنین افزایش هزینه های تعمیر، نگهداری، لوازم یدکی و مصرفی مانند لاستیک و روغن خودروهای سواری کرایه بین شهری در نشست شورای عالی این سازمان به تصویب رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر۷۹۱ دستگاه سواری کرایه برون شهری فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال ارائه خدمت هستند که این افزایش نرخ قیمت شامل آنها می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در خصوص سقف مسافرگیری در ناوگان سواری‌های بین شهری گفت: در حال حاضر به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد مسافر در ناوگان سواری یک نفر در صندلی جلو و دو نفر صندلی عقب سوار می‌شوند و حداکثر با سه مسافر، می‌بایست تردد داشته باشند.

باقری با بیان اينکه استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای رانندگان و مسافران در داخل خودروهای سواری کرایه بین شهری اجباری است، خاطر نشان کرد: استفاده کنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری می‌توانند نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق تلفنی،اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ با اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان در میان بگذارند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *