يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰
۰
یک کارشناس مذهبی؛

زمینه حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم شود/مسجد فقط مکان عبادت نیست

حجت الاسلام والمسلمین محسن اشرفیان گفت: زمینه حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم شود.
زمینه حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم شود/مسجد فقط مکان عبادت نیست
حجت الاسلام والمسلمین محسن اشرفیان، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: سی ام مرداد سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی قبله اول مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، روز جهانی مسجد نامگذاری شده و در حقیقت این روز فرصتی برای بازشناسی کارکرد‌های مسجد است.

وی افزود: مسجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین مکان و نزدیکترین محل برای ارتباط با خدای متعال بوده که بر اساس فرمایش امام حسین (ع) اهل مسجد زائر خدا هستند و بر خداست که بر زائر خود هدیه دهد و مغفرت و جنّت هدیه ای است که انسان دریافت می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: البته کارکرد‌های مسجد منحصر به عبادت نیست، بلکه در طول تاریخ مساجد در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی نقش آفرین بودند و هستند.

وی اضافه کرد: اقامه نماز‌های جمعه و جماعات در مسجد، آغاز یا پایان راهپیمایی‌ها، برگزاری انتخابات در مسجدها، فعالیت در زمینه مشارکت‌های اجتماعی از جمله رزمایش مواسات در د‌وران کرونا همکاری مساجد با ستاد مدیریت کرونا و اختصاص دادن اماکن مذهبی به مرکز بستری، قرنطینه و واکسیناسیون کرونا بیانگر کارکرد‌های مختلف این مکان های مقدس است که این‌ها را نیز قبله مساجد به عنوان مسیر حرکت و محراب شان و محتوای حرکت نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از فعالین مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج تقدیر و از حضور دغدغه‌مند و مسئولانه مردم عزیز در مساجد جهت حفظ رونق خانه خدا قدردانی می‌کنم و نوجوانان را نیز به حضور و مشارکت در برنامه‌های این مکان ارزشمند دعوت و از دست اندکاران این مکان ها خواستارم زمینه مشارکت جوانان را در مساجد فراهم کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *