شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۸
۰
بخشدار دامن؛

بخش دامن با کمبود کادر درمان مواجه است/دود کمبود تجهیزات پزشکی به چشم مردم می‌رود

تیمور کریم زایی گفت: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین معضل حوزه درمان در بخش دامن شهرستان ایرانشهر است.
بخش دامن با کمبود کادر درمان مواجه است/دود کمبود تجهیزات پزشکی به چشم مردم می‌رود
تیمور کریم زائی، بخشدار دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: این بخش با جمعیت حدود ۱۵ هزار نفر دارای دو مرکز خدمات جامع سلامت بوده و با توجه به تعداد بالای مراجعین، بیماران و جمعیت روستایی پراکنده در دوطرف رودخانه ضروری است تکمیل کادر بهداشتی درمانی در این منطقه انجام شود.

وی افزود: از جمله کادر بهداشتی درمانی که مردم بخش دامن به آن نیهز دارند می توان از بهداشت دهان و دندان، آزمایشگاه، داروخانه، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده و مراقبت مادران باردار به همراه تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت تیپ یک دکتر امینی فرد اشاره کرد و باید این موارد به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان خواست تا نسبت به تامین تجهیزات تریاژ، اتاق احیای قلبی و مانیتورینگ، دندانپزشکی، رادیولوژی دیجیتال و سونوگرافی پرتابل و اورژانس شبانه روزی این مرکز مساعدت ویژه ای داشته باشند.

سرپرست بخشداری تصریح کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی و وجود روستاهای پراکنده فراوان در دوطرف رودخانه نیازمند است هفته ای حداقل یک الی دو روز با حضور متخصص اطفال، متخصص داخلی و متخصص زنان ویزیت تخصصی در محل مرکز صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: به صورت ویژه پیگیر تکمیل تجهیزات و افزایش کادر بهداشتی درمانی مرکز خدمات ‌جامع سلامت بخش دامن شهرستان ایرانشهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *