يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر مطرح کرد؛

کرونا سوار بر موج سهل انگاری/ در سایه تزریق واکسن کووید ۱۹ استرس کاهش می یابد

مولوی سراج الدین ربانی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا بایستی زودتر از این تدبیر می شد تا شاهد وارد آمدن خسارت به خانواده ها و قرار گرفتن در شرایط حاد و خطرناک بیماری نباشیم.
کرونا سوار بر موج سهل انگاری/ در سایه تزریق واکسن کووید ۱۹ استرس کاهش می یابد
مولوی سراج الدین ربانی، امام جمعه اهل سنت مسجد جگرد ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به این که وضعیت بیماری کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان خصوصا در منطقه ایرانشهر بسیار حاد و خطرناک بوده و هر روز فوتی و افزایش آمار ابتلا داریم، توصیه بنده به تمام برادران و خواهران ایمانی این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: کلیه افراد موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک هستند.

این خطیب جمعه اهل سنت تصریح کرد: اگر نماز به جماعت برگزار می شود باید فاصله یک متری از همدیگر را نمازگزاران رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد ماندن در مکان های پر ازدحام را به حداقل برسانیم.

ربانی تصریح کرد: احادیثی داریم که بیان کننده این هستند که در همان زمان صدر اسلام نیز همچنین مرض های واگیری مثل وبا وجود داشته که ۳۰ هزار مسلمان را گرفتار بیماری کرده بود که سرانجام فوت کردند و آن وقت حضرت محمد (ص) دستور داد در جایی که این مریضی وجود دارد مردم از رفت و آمد در آن مکان ها خودداری و پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: اطلاع رسانی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم خلاف شرع نیست و در حقیقت جایی که آتش روشن است انسان نباید خودش را در آم بیندازد.

وی اضافه کرد: کسانی که به هر نحوی علائم بیماری کرونا و یا حتی سرماخوردگی را دارند از حضور در اجتماع به شدت اجتناب ورزند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جگرد ایرانشهر تصریح کرد: بنده خودم واکسن کرونا را دریافت کردم و از عموم مردم این شهرستان می خواهم در راستای تزریق آن اقدام کنند و بدانند واکسیناسیون ضرری نداشته و در واقع پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری کرونا است.

وی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا بایستی زودتر از این تدبیر می شد تا شاهد وارد آمدن خسارت به خانواده ها و قرار گرفتن در شرایط قرمز و خطرناک بیماری نباشیم.

ربانی بیان کرد: برای مقابله با کرونا مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه لازم است و باید نشست های دورهمی خانوادگی و دوستانه و تفریحی، مراسم های عزا و عروسی جمع شوند تا شاهد بهبود شاخص های سلامت و ریشه کنی و شکست این بیماری باشیم.

وی افزود: ارگانهای دولتی به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند، بنابراین لازمه رفع مشکلات بی تفاوت نبودن به امور و پرهیز از سهل انگاری است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *