يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸
۰
داغی که همچنان تازه است؛

آخرین جزئیات از پرونده قربانیان آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان/ هیئت کارشناسی ۷ نفره در خصوص مقصران حادثه اعلام نظر کرد

پرونده قربانیان آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان با وجود گذشت بیش از ۲ سال از وقوع حادثه در شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و هیئت کارشناسی هفت نفره آموزش و پرورش را ۷۰ درصد، استانداری را ۲۰ درصد و مدیر مدرسه مذکور را ۱۰ درصد مقصر دانسته است.
آخرین جزئیات از پرونده قربانیان آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان/ هیئت کارشناسی ۷ نفره در خصوص مقصران حادثه اعلام نظر کرد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ ۲۷ آذر ماه سال ۹۷ بود که خبری تلخ زاهدان را در بهت و اندوه فرو برد، مدرسه ای در آتش سوخت و چهار نوگل شکفته که در آغاز راه تعلیم وتربیت بودند در آتش قصور و سهل انگاری پرپر شدند.

مانا خسروپرست، صبا عربی، یکتا میرشکار و مریم نوکندی چهار کودکی بودند که آن روز در میان شعله های یک چراغ نفتی جان خود را از دست دادند و داغ آن ها تا ابد بر دل خانواده هایشان و همه دلسوزان زاهدانی ماند.

در این میان خانواده های قربانیان برای احقاق حقوق از دست رفته و شناسایی چرایی و علت وقوع حادثه و مقصران این اتفاق ناگوار کفش های آهنی به پا کرده و به قوه قضاییه شکایت کردند.

اما پرونده قربانیان مدرسه اسوه حسنه با وجود گذشت بیش از ۲ سال از وقوع این حادثه تلخ همچنان مفتوح و داغ دل خانواده های قربانی هم به همان تازگی ۲۷ آذر است.

خبرنگار ما در خصوص آخرین جرئیات این پرونده با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت و گو کرد.

پرونده در شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است

مهدی شمس آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: در خصوص پرونده قربانیان مدرسه اسوه حسنه با توجه به اینکه معاون وزیر یکی از متهمین بود ما دیگر صالح به رسیدگی نبودیم و قرار عدم صالحیت به دادسرای کارکنان دولت تهران صادر کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس پرونده در شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است، در این مدت که پرونده ارسال شده دغدغه خانواده ها رسیدگی به آن است و ما خودمان را موظف می دانیم که به نیابت از مردم آسیب دیده و والدین قربانیان این موضوع را پیگیری کنیم.

این مقام قضایی عنوان کرد: تاکنون برای پیگیری پرونده چندین بار با شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت تماس گرفتم و پرونده تا کارشناسی هفت نفره الان ارجاع شده است.

اعلام نظر هیئت کارشناسی ۷ نفره در خصوص مقصران حادثه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسی هفت نفره آموزش و پرورش را ۷۰ درصد، استانداری را ۲۰  درصد و مدیر مدرسه مذکور را ۱۰ درصد مقصر دانسته است.

شمس آبادی افزود: استانداری به نظریه فوق اعتراض و مدیر مدرسه قبول کرده و آموزش و پرورش تاکنون اعتراضی نداشته است.

وی ادامه داد: برای این پرونده نظریه تکمیلی فرستادند وامیدواریم به همین زودی نظریه تکمیلی واصل شود، چون پرونده دیگر تحت اختیار ما نیست ما فقط پیگیری می کنیم که سریعتر به نتیجه برسد و به دادگاه برود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: زیرا این آخرین مرحله ای است که به کارشناسان داده اند و نظریه تکمیلی که بیاید کیفرخواست صادر می شود و به دادگاه کارکنان دولت می رود و در اولین فرصتی که به ما اعلام کنند به سمع و نظر مردم می رسانم.

انتهای پیام/  
کد مطلب: 428425