يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸
۰
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:

حضور مردم در انتخابات بی سابقه و بی نظیر بود/بیشترین سهم مشارکت مردم از میرجاوه و پایین ترین به زاهدان رسید

ابوذر کوثری گفت: بیشترین سهم مشارکت مردم سیستان وبلوچستان به میرجاوه و پایین ترین به زاهدان رسید.
حضور مردم در انتخابات بی سابقه و بی نظیر بود/بیشترین سهم مشارکت مردم از میرجاوه و پایین ترین به زاهدان رسید
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون،  ابوذر کوثری، رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از مردم به خاطر حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ و خلق حماسه ای دیگر در این انتخابات، بیان کرد: دو ویژگی اصلی این انتخابات که باعث متمایز شدن آن با دوره‌های قبل شد این بود که زیر سایه کرونا برگزار شد.

وی افزود: کرونا عاملی است که نقش منفی در عملکرد همه ایفا کرده و تمامی فعالیت‌های بخش های دولتی و غیر دولتی را تحت‌الشعاع قرار داده؛ انتخابات به عنوان مهم ترین اتفاق سال ۱۴۰۰ باید ناظر بر این بود که نقش منفی متغیر کرونا را خنثی می کردیم بر این اساس تمامی تمهیدات ستاد انتخابات کشوری، استانی و شهرستانی انجام و ناظر بر این بود که این اپیدمی نقش منفی ایجاد نکند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها بحث و اولویت اصلی این مهم بود به گونه ای که عمده ثبت‌نام‌ها به سمت الکترونیکی پیش رفت، همچنین بین ۵ تا ۱۰ درصد شعب اخذرای را افزایش دادیم تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کرونا در انتخابات نتوانست عامل بازدارنده از حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشد، گفت: ویژگی دوم انتخابات این بود که تحت شرایطی برگزار شد که راهبرد رسانه‌ای از یک سال قبل وجود داشت که باعث کاهش مشارکت مردم در این امر شود، انواع و اقسام هشتگ ها و فضاسازی رسانه های بیگانه برای تحریم انتخابات انجام شد که این هم با سلسله اقدامات صورت گرفته و اهمیت و نقش انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و نقش و رای مردم در توسعه و رشد استان باعث شد تا راهبردهای رسانه‌ای علیه انتخابات را مهار کنیم.
 
کوثری اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که دشمنان بر روی آن پرداخته بودند زیر سوال بردن خدمات و اقدامات نظام در طی چهار دهه اخیر بود تا مشارکت مردم را پایین آورده و مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرند، در این راستا نیز اقداماتی انجام دادیم و از تریبون‌های مختلف اقدام به بیان عملکرد های ارائه شده به مردم در طی این چهار دهه کردیم که این امر نیز باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای همراه شد.
 
به گفته وی، در سیستان و بلوچستان بالغ بر ۶۲ درصد میزان مشارکت مردم ثبت و در این زمینه رتبه ۴ کشور را به صورت مشترک با چند استان دیگر کسب کردیم.

رئیس ستاد انتهابات استان اضافه کرد: از مجموع آرای مأخوذه 69.6 درصد به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، 24.6 درصد به محسن رضایی، 12.7درصد به همتی و 2.7 درصد به قاضی زاده هاشمی  اختصاص یافت.

وی افزود: بیشترین میزان مشارکت مردم استان از میرجاوه با ۹۹ درصد و پس از آن قصرقند با ۹۱درصد، و کمترین میزان مشارکت از زاهدان با ۴۹ درصد رقم خورد.

کوثری خاطر نشان کرد: میزان تعرفه مصرفی استان در انتخابات ۵۰ درصد بود به گونه ای که در هیچ حوزه شهری و روستایی با کمبود مواجه نشدیم؛در شهرستان بمپور نیز قبل از اتمام تعرفه از شهرستان ایرانشهر به آنها کمک شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *