دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۰۲
۰
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

مادر باردار کرونایی و فرزندش نجات یافتند /استقبال کرونایی‌ها از مرگ با مراجعه دیر هنگام به بیمارستان

معشوری از نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا به دلیل درگیری شدید ریه و تهدید جان خود و نوزادش، به همت تیم پزشکی و پزشکان متخصص بیمارستان خاتم ایرانشهر خبر داد.
مادر باردار کرونایی و فرزندش نجات یافتند /استقبال کرونایی‌ها از مرگ با مراجعه دیر هنگام به بیمارستان
معشوری، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: روز نهم خرداد ماه یک مادر باردار با شکایت از تنگی نفس و سرفه شدید به اورژانس بیمارستان خاتم این شهرستان مراجعه کرد که پس از انجام معاینات اولیه و با توجه به دارا بودن علائم بیماری کووید_۱۹ مشخص شد با میزان درگیری ریوی ۶۰ % مبتلا به کرونا است.

وی افزود: بلافاصله مادر باردار به بخش بحران کرونا منتقل و تحت نظر پزشکان متخصص قرار گرفت و اقدامات پرستاری و مامایی نیز به جهت بارداری اش همزمان انجام شد که پس از یک هفته و با توجه به شروع دردهای زایمانی بیمار به اتاق عمل انتقال و تحت نظر متخصصین زنان، اطفال و بیهوشی زودتر از موعد سزارین شد که البته با تلاش های فراوان تیم پزشکی نوزاد ۳۵ هفته این مادر سالم به دنیا آمد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مادر و نوزاد در شرایط کاملا پایداری هستند.

وی با اشاره به این که در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و آسیب پذیرترین قشر جامعه مادران باردار هستند، عنوان کرد: شهروندان عزیز علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی محافظتی در برابر بیماری کووید_۱۹ در صورت مشاهده ی هر گونه علائم مشکوک بلافاصله و بدون هیچگونه فوت وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند، چرا که این بیماری در اکثر مواقع در صورت تشخیص و تحت درمان قرار گرفتن به موقع قابل درمان است.

مشعوری به برخورداری تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از مراکز درمانی مجهز، پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی مناسب اشاره کرد و گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه علائم ناشی از بیماری بدون هیچ گونه نگرانی و با اطمینان خاطر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *