سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۴
۰
امام جمعه ایرانشهر؛

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی انتخاب دولت جوان حزب الهی است /اقتدار و امنیت ملی، در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: امروز یکی از مولفه‌های قدرت ما همین حضور حداکثری مردم در تمام انتخابات های بعد از انقلاب اسلامی است که تلاش دشمن همیشه این بوده که این مولفه مهم قدرت را از ما بگیرد.
راه برون رفت از مشکلات اقتصادی انتخاب دولت جوان حزب الهی است /اقتدار و امنیت ملی، در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات
حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با بیان این که خروجی و میوه ماه مبارک رمضان تقوای الهی، روزه داری و شب زنده داری است، بیان کرد: انتخابات پیش رو یکی از مسائل بسیار مهم بوده که پیش رو داریم و مقام معظم رهبری در دو قرن گذشته به موضوع مهم و اساسی تعیین سرنوشت کشور توسط مردم اشاره داشتند.

وی افزود: موضوع مهمی که در مسئله انتخابات وجود دارد این است که مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان باید به صورت جدی ورود کنند و در قرن های گذشته حکومت های دیکتاتوری چون رضا شاه و دولت انگلیس وجود داشتند و در حقیقت ملت ایران هیچ نقش و سهمی در تعیین سرنوشت ایران نداشتند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام حکومتی براساس مردم سالاری شکل گرفته و این مسئله باعث شد تا انسان به وسیله خودش زمینه های رشد خودش را انتخاب کند و از این رو انتخابات به نوعی ارزشمند است‌ که‌ هر فرد به صورت حضوری بتواند در این امر مهم شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت تغییر در سرنوشت کشور به دست خودمان صورت می گیرد و انتخابات پیش رو فرصتی بوده که ملت ایران وارد میدان شوند و با بصیرت و آگاهی، اطمینان فردی را که نسبت به سایرین دارای صلاحیت است انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: در واقع حضور و انتخاب فرد اصلح در انتخابات یک آزمایش برای انسان های مومن به شمار می رود و در این امر مهم انسان باید به گونه ای عمل کند که در برابر شهدا، رزمندگان شرمنده نباشد.

وی اضافه کرد: سعی کنید تلاش ملت ایران در انتخابات آینده این باشد که همچون دوره های قبلی سربلند باشند و به این نکته باید توجه داشت که امانت الهی را باید به اهلش بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بصیرت و تفحص در بین مردم وجود داشته باشد، با این تفاسیر می‌توان اداره امور مملکت را به دست کسی سپرد که دارای صلاحیت است.

امام جمعه ایرانشهر گفت: اگر در بحث انتخابات انتخاب به صورت مناسب و شایسته صورت بگیرد، در واقع امنیت جامعه تامین شده و این سرمایه ملی بیشتر از سایر قدرت ها چون نظامی و موشکی می تواند در برابر هجمه های دشمنان تاثیرات شگرفی داشته باشد و آنان را از ضربه زدن با ایران اسلامی بازدارد.

وی گفت: مردم باید به کسی رای بدهند که دارای ویژگی هایی چون ایمان به خدا، عدم اراده سست و شجاع باشد و حتما در زمان انتخاب به ویژگی های فرد اصلح از نگاه مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند.

به گفته این خطیب جمعه، اگر فردی که زمام امور کشور را به دست می گیرد از ایمان کافی، تفکر انقلابی و جهادی برخوردار نباشد و در زمینه باورهایش به نوعی دارای سستی و تزلزل باشد و جامعه را دچار مشکلات و معضلاتی می کند که جبران پدید هم نیست.

وی عنوان کرد: افرادی همچون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حس مسئولیتی که در قبال جامعه داشت، توانست با تفکر انقلابی و جهادی خود بسیاری از مشکلات را حل کند.

بزمانی تصریح کرد: اگر انسان تفکر جهادی داشته باشد و در دستور کار خود قرار دهد و بدون مزد و منت به مردم خدمتگزاری کند، در حقیقت بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله این چنین افرادی حل می شود.

وی اضافه کرد: اکنون کشور ما نیازمند افرادی است که مجاهد در میدان باشند و به هیچ عنوان عقب نشینی نکنند و ثابت شده هر جایی و برای هر کاری مدیران و مسئولان دارای تفکر جهادی بودند گیر و گرفتاری های کشور رفع شده و اگر خلاف آن رفتار کردند بر مشکلات مملکت افزودند.

وی اذعان کرد: نکته دیگری که مردم در زمان انتخاب ریاست جمهوری باید به عنوان یک شاخصه مهم به آن توجه داشته باشند بحث امید آفرینی بوده که نباید از رحمت خداوند متعال ناامید شوند و امیدوار به لطف خدا و آینده روشن در گام دوم انقلاب اسلامی باشند.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: فردی که در راس مدیریت امور کشور قرار می گیرد نباید دارای بی تحرکی، فرسودگی، خمودگی باشد و باید در جهت رشد و تعالی جامعه گام دارد و هرگز کوتاه نیاید و امیدوار به فضل و کرم الهی باشد و به دشمنان نظام اسلامی اجازه دخالت در هیچ اموری را ندهد.

حجت السلام عیسی بزمانی بیان کرد: مردم ایران باید به نصرت الهی امیدوار باشند و بدانند گرفتاری های کشور را خداوند سبحان با انتخاب اصلح آن ها حل خواهد کرد و باید بدانند دشمنان نظام اسلامی در عرصه های مختلف ایران را در تنگنا قرار دادند تا به این وسیله آنان را مجبور به عقب نشینی و تسلیم خواسته های خود کنند.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی ها و رجایی ها با ایجاد خوف در دل دشمنان توانستند در برابر نقشه ها و دسیسه های شوم شان ایستادگی و مقاومت کنند و آنان را به لرزه در بیاورند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به این که مردم باید کسی را انتخاب کنند که دشمن شناس باشد، بیان کرد: شخصی که در راس امور اجرایی کشور قرار می گیرد نباید طرح دوستی با دشمن را در دستور کار خود قرار دهد و مطابق با خواسته های دشمنان عمل کند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی هرگز از ملت ایران راضی و خشنود نخواهند بود و طبق رهنمودهای قرآن باید مقابل آنان ایستاد و باید بدانیم آن ها خنجر از پشت می زنند و دارای دستی آهنی و چدنی هستند.

وی تصریح کرد: شاخص دیگری که مردم در انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار دهند ویژگی مقاوم و استکبار ستیزی بوده و این شخص باید در مسیر راه از استقامت کافی برخوردار باشد و عقب نشینی نکند و تسلیم خواسته ها و فرامین کشورهای غربی نشود.

بزمانی با اشاره به این که رئیس جمهور باید فردی کارامد، با کفایت و متخصص ، اهل علم باشد، عنوان کرد: مهم ترین وظیفه ای که زمامدار امور اجرایی کشور برعهده دارد شناختن مسئولیت است که بداند چه وظایفی بر عهده او بوده و اگر این شخص از تعهد و تخصص کافی برخوردار نباشد کشور را دچار زیان و ضررهای فراوانی می کند.

این خطیب جمعه گفت: تنها راه حل برون رفت کشور از مشکلات فعلی این است که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم با چشم باز انتخاب کنند و با این روی کار آمدن دولت انقلابی، جوان و حزب اللهی می توان به همه گرفتاری های کشور پایان داد که تحقق این هدف با حضور حداکثری امکان پذیر است‌.

وی تصریح کرد: ملت ایران باید بدانند که انتخاب آنان می تواند موثر و تاثیرگذار واقع شود و در حقیقت امنیت و اقتدار کشور را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *