دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹
۰
سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

جنگ تمام عیار سایبری علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی/ صدور پیام انقلاب به کشورهای دیگر لرزه بر اندام معاندان انداخت

محمد سرگزی گفت: امروز مخاطب بسیاری از شبکه های تلویزیونی در دنیا انقلاب اسلامی است، زیرا از صدور پیام انقلاب که آشتی، صلح، دوستی، عدم پذیرش ظلم و تساوی حقوق احاد بشر است ابا دارند و با تمام قوا می خواهند جلوی آن را بگیرند و به همین دلیل هزینه های زیادی صرف می کنند.
جنگ تمام عیار سایبری علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی/ صدور پیام انقلاب به کشورهای دیگر لرزه بر اندام معاندان انداخت
به گزارش پهره محمد سرگزی، سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: چندین سال است که بحث ایجاد شبکه ملی اطلاعات مطرح می شود، اما به دلایل مختلف یک اراده جدی برای تحقق آن از جانب متولیان امر صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی مسئولان به واسطه بستر مساعدی است که در فضای عمومی کشور ایجاد می شود و خیلی از دغدغه های اجتماعی و فرهنگی ما را در بر می گیرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی احساس می کنند اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود دسترسی به اینترنت جهانی محدود می شود که اینگونه نیست، اما ما می توانیم داده های خود را در بستر امنی ارائه کنیم و این امر امکان دسترسی کسانی که به دنبال خرابکاری هستند را از بین می برد.

شبکه ملی اطلاعات؛ ضرورت انکارناپذیر برای امنیت داده ها

سرگزی خاطرنشان کرد: ما در جنگ سایبری قرار داریم که خیلی از افراد به دنبال از بین بردن برنامه ها و اطلاعات مجموعه های مختلف کشور هستند که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات این امکان از آن ها گرفته خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امنیت اطلاعات کاربران یکی از فواید مهم و ضروری شبکه ملی اطلاعات است.

سرگزی ادامه داد: امروز به واسطه شبکه اینترنت جهانی، کسانی که موتورها و سرورها را در اختیار دارند می توانند به راحتی به اطلاعات کاربران ما دسترسی داشته باشند، لذا با ایجاد این شبکه و رمز گذاری آن می توان جلوی حملات سایبری را گرفت و این حوزه را کنترل کرد.

وی اظهار کرد: از سال 84 قرار بود شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنیم و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری هم بود اما متاسفانه بر اساس برخی سلایق سیاسی و اطلاعات نادرستی که در افکار عمومی ایجاد شد، برخی شبکه ملی اطلاعات را یک تهدید تلقی کردند و خواستند همین فضا را به طور غیر واقع در ذهن مردم ایجاد کنند، به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات به طور کامل اجرایی نشد.

سرگزی گفت: قدرتمندتر شدن کشور یکی از مزیت های مهم استفاده از شبکه ملی اطلاعات است، امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه نداشتن شبکه ملی اطلاعات دسترسی های خود را در فضایی تعریف کرده است که بیگانگان در اختیار او قرار می دهند و آن ها می توانند در هر لحظه محدودیت ایجاد کنند و دسترسی ها را کاهش دهند.

جنگ سایبری دشمن علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که در 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اگرچه دشمن سراپا مسلح در همه حوزه های ارتباطی و رسانه ای به پمپاژ بسیار گسترده علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و هزینه های زیادی را هم در این زمینه صرف کرده، اما توفیق چندانی پیدا نکرده است.

سرگزی تصریح کرد: آن ها امیدوار هستند با اقدامات رسانه ای که انجام می دهند ضرباتی را به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کنند که در برخی از مواقع می بینیم که موفقیت حاصل شده است.

وی ادامه داد: علت این موضوع کوتاهی برخی از مسئولان در حوزه تقویت رسانه های انقلابی جهت تولید محتوا و ارائه آن به مردم است، بنابراین ما در یک جنگ نابرابر در حوزه های مختلف قرار داریم که بسیاری از کشورهای معاند با گفتمان انقلاب در حال تلاش، صرف هزینه و نیروسازی هستند تا بتوانند اقدامات جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با همه این تفاسیر رسانه های انقلابی با تمام قوا حرکت و شرایطی را ایجاد کردند که بخش عمده ای از این توطئه ها ناکام بماند.

سرگزی تصریح کرد: امروز مخاطب بسیاری از شبکه های تلویزیونی در دنیا انقلاب اسلامی است، زیرا از صدور پیام انقلاب که آشتی، صلح، دوستی، عدم پذیرش ظلم و تساوی حقوق احاد بشر است ابا دارند و با تمام قوا می خواهند جلوی آن را بگیرند و به همین دلیل هزینه های زیادی صرف می کنند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *