شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۳۴
۰
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

خدمات انقلاب قابل قیاس با دوران رژیم شاه نیست/راهکار حل مشکلات کشور توجه به دستورات رهبری است

حسینعلی شهریاری با بیان این که خدمات انقلاب قابل قیاس با دوران رژیم شاه نیست، گفت: حرکت پشت سر رهبری، یکی از بهترین راه حل مشکلات فعلی کشور می باشد.
خدمات انقلاب قابل قیاس با دوران رژیم شاه نیست/راهکار حل مشکلات کشور توجه به دستورات رهبری است
حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بر مملکت حکومت می کرد و ملت ایران عملا هیچ کاره بودند و خانواده پهلوی و شاهان هر کاری دلشان می خواست انجام می دادند و منابع مملکت را چپاول می کردند.

وی افزود: رضا شاه و پسر فاسدش محمدرضا پهلوی فسادهای اخلاقی فراوانی داشتند و تا قبل از پیروزی انقلاب سرنوشت کشور اسلامی را در دست داشتند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی ایران از نظر دانش و علم در سطح بسیار پایینی قرار داشت و از لحاظ امکاناتی چون آب رسانی، برق رسانی، تلفن در همه مناطق در حد فلاکت بار بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب به سطح سواد مردم خصوصا قشر بانوان هیچ اهمیتی داده نمی شد.

شهریاری عنوان کرد: انقلاب با رهبری امام (ره) و وحدت یکپارچه امت اسلامی به پیروزی رسید و بعد از آن دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود جهت سلطه مجدد استکبار صدام حسین را بر علیه ایران تحریک کردند تا جنگ ۸ سال دفاع مقدس را تحمیل کرد و در این نبرد نیروهای انسانی شایسته و مومنی چون شهید میرحسینی را از دست دادیم و زیر ساخت های فراوانی از کشور را نابود کردند.

وی اضافه کرد: اما ملت ایران در آن زمان به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در برابر فتنه های دشمنان مقاومت کردند و اکنون به جایی رسیدیم که جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کشوری ابر قدرت است.

به گفته این مقام مسئول؛ دشمنان ایران دیگر نمی توانند همانند سابق منابع مملکت را چپاول کنند و مورد تجاوز خود قرار دهند، بلکه اکنون کشور ما در زمینه های مختلف علمی، تکنولوژی اتمی، نانو، صنایع پیشرفته دفاعی و موشکی، علم پزشکی و مهندسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب ایران از نظر سلول های بنیادی دارای رتبه چهارم و هم اکنون از لحاظ علم و دانش به جایی رسیده که رتبه ۱۶ را در دنیا دارا است به گونه ای که بسیاری از مقالات علمی در مراجعات علمی بزرگ دنیا نمایه شده است.

وی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیماران ایرانی برای درمان به خارج از کشور سفر می کردند اما حالا بالعکس است و بیگانگان از سایر کشورها برای معاینه و معالجه بیماری خود و دریافت خدمات به کشور ما می آیند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی و بعد از انقلاب وضعیت دانشگاه ها هر روز مطلوب تر بوده و اکنون دانشگاه های سیستان و بلوچستان به گونه ای مطرح شدند که به عنوان قطب علمی معرفی می شوند.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت های کنونی در بحث آبرسانی بسیاری از مناطق می توان گفت این وضعیت نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت های چشمگیری داشته و اگر هم در شرایط فعلی در برخی نقاط گلایه از عدم وجود آب مطرح می شود این مسئله ناشی از سو مدیریت است.

شهریاری گفت: اکنون جای امیدواری است که دولتمردان و مردم با بصیرت ایران با هماهنگی بیشتر پشت سر مقام معظم رهبری حرکت و توصیه های ایشان را به صورت جدی عملی کنند و در چند سال آینده بسیاری از مشکلات اقتصادی و معشیتی با وجود بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان برطرف می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بسیاری از داروها و واکسن ها خصوصا واکسن کرونا در ایران تولید می شود و قطعا نسبت به نمونه های خارجی دارای وضعیت مناسبی هستند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *