سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶
۰
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری مانور جست و جو و نجات در بندر چابهار/ ارتقای توان عملیاتی ارگان های دریایی سیستان و بلوچستان

حسن ابراهیمی گفت: مانور استانی جست و جو و نجات دریایی به منظور ارتقای توان عملیاتی و بهبود هماهنگی ارگان های دریایی در بندر چابهار برگزار شد.
برگزاری مانور جست و جو و نجات در بندر چابهار/ ارتقای توان عملیاتی ارگان های دریایی سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره حسن ابراهیمی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون  بیان کرد: مانور مشترک جست و جو، نجات و امداد دریایی به منظور ارتقای آمادگی و واکنش سریع و موثر در سوانح دریایی، افزایش سطح کیفی ایمنی دریانوردی و هماهنگی بین ارگان های دریایی استان، در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

وی گفت: در این مانور که با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران (ندسا) و اداره کل شیلات استان و دیگر نهادها برگزار شد، توان تجهیزاتی و منابع پشتیبانی کننده موجود و هماهنگی بین ارگان های دریایی در هنگام مواجهه با سوانح دریایی مورد ارزیابی قرار گرفت‌.

ابراهیمی افزود: بر اساس سناریوی تعیین شده و به محض دریافت پیام و اعلام شرایط اضطرار از سوی مرکز (MRCC)؛ عملیات جست و جو و امداد و نجات بر شناور حادثه دیده در محدوده پنج مایلی بندر چابهار با استفاده از بالگرد، شناور ناجی و لایف رفت و با مشارکت فعال ارگان های مرتبط انجام شد.

این مقام مسئول، بالا بردن آگاهی و مهارت دریانوردان و نیروهای امدادی را از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بعنوان مرجع دریایی استان، طرح آمادگی و همکاری در دریای عمان در امتداد مرز آبی استان را هرساله و با موضوعیت جست و جو و نجات دریایی برگزار می کند.

 وی با مثبت شمردن نتایج ارزیابی ها، بر همکاری کلیه ارگان ها در زمان بروز سوانح و تقویت راهکارهای امداد دریایی و ساحلی تاکید کرد.

گفتنی است؛ این مانور با مشارکت فعال سایر دستگاه های مرتبط از جمله پایگاه دریابانی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، شرکت کشتیرانی چابهار، هیات غریق نجات، غواصی و شرکت هدایت کشتی خلیج فارس انجام شد.

انتهای پیام/ 
کد مطلب: 427775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *