سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶
۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

به دنبال سازش با آمریکا نیستیم/ شهید فخری زاده ثمره دانشگاه تراز انقلاب اسلامی

اسماعیل حسین زهی گفت: به دنبال سازش با آمریکا و وابستگی به این کشور نیستیم و ریشه این استکبارستیزی در شهادت سه دانشجو در سال 1332 است.
به دنبال سازش با آمریکا نیستیم/ شهید فخری زاده ثمره دانشگاه تراز انقلاب اسلامی
به گزارش پهره اسماعیل حسین زهی نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است که در سال های گذشته در این روز رئیس جمهور و مقامات به دانشگاه ها می رفتند و صحبت های و خواسته های دانشجویان را می شنیدند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این امکان پیش نیامده است.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که هرسال به آن تاکید داشته اند، دانشجو در دوران جوانی است و باید بتواند پویایی و شادابی خود را حفظ کند و دانشگاه های ما هم علاوه بر اینکه مکان تحصیل علم و دانش است باید مباحث سیاسی را هم دنبال کند تا سرزنده و پویا باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشجویان بیشترین حضور را در صحنه های انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر اینکه در گفت وگوها و مطالبه ها شرکت می کنند می توانند با این گفت و گوها مشکلات را نیز ریشه یابی و حل کنند و بر این اساس باید به این قشر اهمیت زیادی داده شود.

حسین زهی تصریح کرد: در سال 1332 و چند ماه بعد از کودتای 28 مردادماه و پایان نخست وزیری مصدق، دانشجویان هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا تظاهرات کردند و در این بین سه دانشجو به دست نیروهای رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سران رژیم ستم شاهی خودفروخته و در اختیار غرب وبه ویژه آمریکا بودند و تلاش زیادی برای ادامه رابطه با استکبار جهانی داشتند.

وی عنوان کرد: در سال 32 زمانی که یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی وارد کشور شد دانشجویان اعتراضات خود را نشان دادند که در آن سال سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روز به این نام نامگذاری شد.

جرقه استکبارستیزی در روز 16 آذر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت این دانشجویان سبب شد جرقه ای برای استکبارستیزی زده شود و نشان دهد که دانشجویان تمایلی نداشتند که زیرسلطه هیچ کشوری به ویژه آمریکا باشند.

حسین زهی ادامه داد: باید به این موارد توجه داشت که آگاهی دانشجویان در سال 32 سبب شد از همان زمان ملت ما روز به روز بیدارتر شود و دانشجویان پویایی خود را در قالب گفتمان ادامه دهند.

وی با اشاره به ژست های ربع پهلوی و دیگر بازماندگان این خاندان در خصوص حمایت از اغتشاشگران و جانیان و اعلام هشتگ های اعدام نکنید و ... عنوان کرد: این در حالی است که رژیم پهلوی جنایت های زیادی انجام داد که از جمله می توان به شهادت دانشجویان اشاره کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما از اسلام سرمشق گرفته است و تمام اعتقادات ما بر پایه این دین مبین است و در سال 57 بر این پایه به پیروزی رسیدیم و اینکه خودفروختگان غربی به حمایت از قاتلان و جانیان بپردارند پذیرفتنی نیست.

حسین زهی اظهار کرد: فردی هم که مرتکب قتل می شود قانون بر اساس شرع و تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص یا دریافت دیه عمل می کند و مباحث شخصی است که نیاز به دخالت دیگران ندارد.

وی ادامه داد: صحبت های بازماندگان پهلوی در خارج از کشور هیچگاه ملاک عمل قرار نمی گیرد و آن ها بیش از 40 سال است که این کار انجام می دهند و تلاش می کنند جایگاه از دست رفته خود را به دست بیاورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که برای مسائل مختلف نگاه به غرب و دخالت های آن ها شود جامعه به سمت ولنگاری خواهد رفت.

نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی گفت: خون شهدای 16 آذر و آرمان هایی که داشتند نشان داد که می خواهند وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا را از بین ببرند.

خودباوری در دانشجویان تراز انقلاب

حسین زهی تصریح کرد: ما در همه حال به دنبال سازش با آمریکا و وابستگی به آن ها نیستیم و جرقه این استکبارستیزی از همان 16 آذر 1332 و با به شهادت رسیدن سه دانشجو به دست رژیم پهلوی زده شد.

این نماینده ادامه داد: با خون این شهیدان ملت ما بیداتر شد و تلاش کرد روی پای خود بایستد و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مزد زحمات و تلاش های خود را گرفتند و رژیم پهلوی ساقط و دست آمریکا و غرب به هم از کشورمان کوتاه شد.

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان اظهار کرد: این شهید بزرگوار ثمره دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است که توانست به این جایگاه برسد و به دانشمند برجسته ای تبدیل شود.

نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران وابستگی زیادی به غرب و آمریکا داشت و بعد از پیروزی انقلاب دانشگاه های ما دانشمندان زیادی را در زمینه های مختلف به ویژه هسته ای به جهان معرفی کردند که از جمله می توان به شهید شهریاری، فخری زاده اشاره کرد و توانستند ایران را به خودباوری برسانند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *