چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر عنوان کرد:

جولان کووید_۱۹ در سایه بی خیالی شهروندان/تجمعات مردمی کمینگاه کروناست

مهدی صدرایی نسب گفت: خستگی‌های کرونایی این روزهای شهرستان ایرانشهر فقط مربوط به پزشک و پرستار نیست؛ خسته از بی خیالی‌ها، از این که می‌گویند ماسک بزنید اما هنور برخی‌ مردم خطر را باور ندارند و رعایت نمی‌کنند.
جولان کووید_۱۹ در سایه بی خیالی شهروندان/تجمعات مردمی کمینگاه کروناست
مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اخیرا به دلیل کمرنگ شدن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است.

وی افزود: فصل پاییز به طور طبیعی زمینه انتقال بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا را تشدید می‌کند و این بهترین شرایط برای خیز دوباره بیماری کرونا بوده، بنابراین مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی وارد عمل شوند و گرنه ساده‌انگاری نسبت به این ویروس تلفات بالایی را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر با تأکید بر این که مردم باید باور کنند ویروس کرونا خطرناک و کشنده است، عنوان کرد: بدون احساس خطر و ترس از این بیماری افراد بی مهابا می شوند، ماسک نمی زنند و به راحتی در اجتماعات حضور پیدا می کنند، درحالی که این کارها شجاعت نیست.

وی اضافه کرد: نزدیک به هشت ماه از شناسایی بیماری کرونا در ایران می‌گذرد و در این مدت شمار زیادی به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و در حال حاضر افراد زیادی در شرایط وخیم این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و کادر بهداشت و درمان در خستگی مطلق، در انتظار همراهی مردم هستند.

صدرایی نسب در ادامه، خاطرنشان کرد: در این شرایط تنها وظیفه ای که بر گردن ما است رعایت پروتکل های بهداشتی بوده، اصلا کار سختی نیست در مقابل کاری که کادر درمان انجام می دهند.

وی اضافه کرد: باور کنید کادر درمان خسته هستند، این اصلا بزرگ نمایی نیست، چندین ماه است که آن ها از جانشان مایه گذاشتند و ما زحمت یک ماسک زدن یا در خانه ماندن را به خود نمی دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و به جهت پیشگیری بیشتر این ویروس کشنده، شهروندان عزیز از برگزاری هر گونه تجمع و مجالس عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی به صورت جدی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: جان انسان ها از هر مسئله دیگری مهم تر هستند، بنابراین مردم برای حفظ سلامتی خود می توانند از انجام برخی کارها مانند رفتن به سفر، مهمانی و تجمعات دور همی خودداری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر شرایط بیماری کرونا در شهرستان ایرانشهر به سمت و سویی پیش برود که وضعیت قرمز و هشدار شونده شود ما مجبور می شویم بازارها را تعطیل کنیم، هر چند که در از نظر اقتصادی در شرایطی مطلوب قرار نداشته باشیم، چون جان انسان ها برای ما حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *