با شعار لبیک یا خامنه ای؛

مشارکت بالغ بر 110 گروه جهادی سیستان وبلوچستان در امر مقابله با کرونا/ از توزیع 30 هزاربسته معیشتی تا تهیه 50 هزار ماسک

8 آبان 1399 ساعت 9:58

با فرمان ولی امر مسلمین جهان، بار دیگر باران همدلی در میدان مبارزه با کرونا شکل گرفت و بالغ بر 110 گروه جهادی شیعه و سنی برای مشارکت در این امر بدون هیچ چشم داشت و منتی همچنان پا در رکاب هستند.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون قریب به 9 ماه زمان می گذرد روزهای اول آمار به مراتب بالا و بالاتر می رفت کادر درمان نیاز به همراهی داشت که گروه های جهادی بسیج و سپاه بدون هیچ چشم داشت و منتی همچون همیشه پا در میدان گذاشت و کار و جهاد را از بیمارستان تا غسالخانه، گتدزدایی و ضدعفونی معابر و ادارات و مدارس، اهدای خون، تهیه و توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی، غربالگری و تب سنجی در شهرها و روستاهای  دورافتاده و صعب العبور و ... شروع کرد و در این میان از تمام ظرفیت های خود بهره گرفت.
 
طی چند روز اخیر اما باز با افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 و پر شدن تخت های بیمارستانی مواجه هستیم، که اینبار نیز جهادی های آتش به اختیار با فرمان ولی امر مسلمین مثل روزهای اول که پای کار بوده و در این مدت از صحنه خارج نشدند مجددا با عزم بیشتری اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر کاهش آلام بیماران و باری که بر دوش کادر درمان است به آسیب دیدگان از ین ویروس منحوس کمک کنند و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی از فشار اقتصادی که بر مردم است، بکاهند.

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی و۵۰ هزار عدد ماسک در مرحله جدید

علی اکبر جعفری، معاون مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب‌ شرق سپاه در گفت وگو با خبرنگار ما از آغاز رزمایش کمک مومنانه با شعار "لبیک یا خامنه ای" خبر داد و بیان کرد: در تحقق اجرای این فرمان بالغ بر ۱۱۰ گروه جهادی در اقصی نقاط استان با مساعدت ویژه نیروی زمینی، قرارگاه قدس و سپاه سلمان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی، ۵۰ هزار عدد ماسک، آموزش پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم از جمله اقدامات در دستور کار گروه های جهادی است.
 

 
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون مساعدت در غربالگری و شناسایی بیماران خدمات همیار سلامت، آموزش خانواده، مسجد، حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها و کمک در فاصله گزاری اجتماعی با استفاده از همه ظرفیت‌های سپاه برای کاهش آلام مردم توسط جهادگران بسیجی انجام می شود.

جعفری در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: امسال هفته وحدت به عنوان هفته خدمت و خدمت بی منت در دستور کار بوده و بنابر دستور رهبرمعظم انقلاب (مدظله) ادامه خواهد داشت.

توزیع بیش از 5 هزار سبد غذایی بین آسیب دیدگان از ویروس کرونا

حامد صداقتی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج زابل گفت: در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه بیش از ۲۰۰ بسته لوازم التحریربین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع ۷۰۰ سبد غذایی در این دور از رزمایش در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط گروه های جهادی است.
 

 
صداقتی خاطر نشان کرد: توزیع سه هزار و 500 پرس غذای گرم در مناطق محروم این شهرستان دیگر برنامه در دستور کار بود، که در مجموع از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بالغ بر پنج هزار سبد کالا تهیه و به دست خانواده های نیازمند رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در رزمایش کمک مومنانه به صورت عادلانه خانواده های نیازمند و کسانی که به واسطه انتشار ویروس کرونا مشاغل خود را از دست داده اند شناسایی و از خدمات رایگان بهره مند شدند.

خدمت بی منت گروه های جهادی در روزهای کرونایی

حسین نکویی، فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه شهرستان مهرستان هم در این راستا افزود: در استمرار اجرای رزمایش کمک مومنانه و خدمت بی منت 150 بسته معیشی در منطقه آشار شهرستان مهرستان میان اقشار نیازمند توزیع شد.

وی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا مشکلاتی از قبیل اختلال در کسب و کار و معیشت مردم به وجود آورد که بسیج با میدان داری اقدام به مقابله و به یاری افراد نیازمند و متاثر از کووید-19 پرداخت.

این مقام مسئول با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه، ادامه داد: بسیج در این جهت به فرامین رهبر انقلاب لبیک گفته و با توزیع بسته های معیشتی، بسته های بهداشتی و گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و نقاط آلوده ایفای نقش کرده است.
 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان اذعان کرد: در تداوم و استمرار رزمایش کمک مومنانه و خدمت بی منت سپاه، بسته های غذایی میان مردم بی بضاعت بخش مرزی آشار توزیع شد.

نکویی با بیان اینکه بسته های اهدایی میان مردم این منطقه شامل برنج، رب، روغن، ماکارونی و غیره بوده است، گفت: جهاد در گذشته جنگیدن و مقابله با دشمن بود اما امروز با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص شیوع ویروس منحوس کرونا شرکت در رزمایش همدلی کمک مومنانه جهاد در راه خدا است.
 
توزیع سه هزار و 800 سبد معیشتی به محرومین
 
صمد شه بخش، مسئول بسیج سازندگی سپاه هامون  در این خصوص بیان کرد: تمام ظرفیت‌های بسیج و سپاه در مبارزه با کرونا بکار گیری شده و تا برقراری آرامش و سلامت کامل در سطح جامعه در کنار مردم حضور خواهیم داشت و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نمی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا معیشت اقشار ضعیف جامعه تحت الشعاع قرار گرفت است، گفت: بسیج سازندگی سپاه هامون در چند مرحله در راستای حمایت از معیشت مردم اقدام به توزیع سبد معیشتی کرده که تاکنون سه هزار و 800 عدد توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در بین محرومین توزیع شده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 427199

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/427199/مشارکت-بالغ-110-گروه-جهادی-سیستان-وبلوچستان-امر-مقابله-کرونا-توزیع-30-هزاربسته-معیشتی-تهیه-50-هزار-ماسک

پهره
  https://www.pahreh.ir