سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۴۳
۰
بازی سیاه زوجین در سناریوی ازدواج اجباری؛

پیامد های ازدواج های تحمیلی قابل جبران نیست/ مزدوج شدن در خارج از دایره قانون

سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت شهرستان ایرانشهر گفت: ازدواج باید بر پایه اخلاق، عشق، محبت و درک متقابل دو انسان شکل گیرد در غیر این صورت نتیجه‌ای جز جدایی ندارد.
پیامد های ازدواج های تحمیلی قابل جبران نیست/ مزدوج شدن در خارج از دایره قانون
به گزارش پهره؛ هر ساله افراد زیادی به ازدواج اجباری تن می‌دهند.

ترس از خشونت خانواده، دختران و پسران زیادی را به ازدواج مجبور می‌کند و در صورت مخالفت با آن، فرد مورد شدید‌ترین آسیب‌های جسمی و روحی قرار می‌گیرد.

بسیاری از افرادی که اجباری ازدواج می‌کنند، پس از آن، با آسیب‌های شدید روانی و جسمانی رو به رو می‌شوند.

خانواده‌ها و افرادی که مسبب ازدواج اجباری هستند باید به پیامدها و عواقب آن آگاه باشند. این امر معمولا سرانجام مطلوبی ندارد و افراد را به راه‌های ناخوشایندی می‌کشاند. در اکثر موارد نیز این ازدواج‌ها به طلاق و جدایی می‌انجامد.


ازدواج های تحمیلی؛ عاملی مهم در گسست خانواده ها

در این راستا، سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در قدیم الایام در سیستان و بلوچستان طلاق گرفتن یک عیب بوده، اما در دنیای امروز به یک امر رایج تبدیل شده که گاهی به خاطر انتخاب ها و کارهای نادرست زوجین این اتفاق رخ می دهد.

وی افزود: گاهی برخی ازدواج ها با زور خانواده و اطرافیان صورت می گیرد که وقتی پای اجبار به زندگی وارد شود و جای دوست داشتن را بگیرد منجر به جدایی زوجین می شود چون همدیگر را به خاطر خانواده ها پذیرفتند و هیچ عشقی بین آن ها وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ادامه داد: یکی از راه و رسم هایی که در سیستان و بلوچستان در زمینه ازدواج وجود دارد این است که اکثر خانواده ها تاکید به ازدواج فامیلی و خویشاوندی دارند حال ممکن است برخی پدران و مادران اصلا به نظر فرزند خود که در سن ازدواج است بی توجه باشند و همسر آینده او را با نظر خودشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اگر فرزند از نحوه انتخاب پدر و مادر در مورد گزینه انتخاب همسر آینده سر باز بزند، باعث ناراحتی خانواده می شود و این امر باعث می شود آنان دیگر یاریگر او در امر ازدواج نباشند و در نتیجه تن به ازدواج تحمیلی می دهد.

نارویی اضافه کرد: وقتی هم که ازدواج اجباری و تحمیلی باشد و دوستی و محبت در آن جایگاهی نداشته باشد، ثمره آن طلاق و جدایی است.

وی در ادامه، تصریح کرد: در اکثر ازدواج های اجباری زوجینی که دارای فرزند هستند آنان بعد از طلاق او را به خانواده خود سپرده و بدون هیچ گونه توجه ای به زندگی آینده اش به دنبال زندگی خود می روند و پدران و مادران باید این را بدانند که این امر سبب وارد شدن بیشترین مشکلات روحی و روانی به فرزندشان می شود‌.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت خواهران تصریح کرد: از علل دوم طلاق در بلوچستان می توان به کم سن بودن دختران در امر ازدواج اشاره کرد که به عنوان مثال ما از نظر شرعی و روانشناسی هم می دانیم عقد و نکاح یک دختر چهارده ساله با یک مرد پنجاه ساله درست نبوده و زوجین در زندگی شان موفق نخواهند بود.

وی عنوان کرد: اعتیاد یکی دیگر از علل طلاق در بین همسران در سیستان و بلوچستان محسوب می شود، که خانواده را به سوی تباهی می کشاند‌.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *