چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱
۰
وحشتی به نام ‌رفتن به مدرسه؛

حضور دانش آموزان در کلاس درس، چالش جدی خانواده ها در سیستان و بلوچستان/رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه دوم کودکان الزامی است

برخی از پدر مادرها که این روزها به دلیل عدم دسترسی به شبکه شاد مجبور هستند فرزندان خود را در کلاس های حضوری شرکت دهند خواستار نظارت بیشتر بر سلامت معلمان شدند.
حضور دانش آموزان در کلاس درس، چالش جدی خانواده ها در سیستان و بلوچستان/رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه دوم کودکان الزامی است
به گزارش پهره ؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ بسیاری از خانواده ها بازگشایی مدارس را در شرایط حال حاضر کشور که ویروس کرونا بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است کار درستی نمی دانند.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد ویروس کرونا از طریق فضاهای آموزشی به دانش آموزان و معلمان انتقال یافته و موجب شده تا آمار کرونا روز به روز در جامعه افزایش یابد.

بسیاری از خانواده ها به دلیل اینکه نمی توانند از پس هزینه های کلاس های آنلاین دانش آموزان برآیند مجبور هستند تا دانش آموز را به مدرسه بفرستند تا از درس عقب نماند.

همین امر باعث شده تا دانش آموزان در محیط آموزشی علاوه بر تحمل استرس شدید نتوانند آن طور که باید به تحصیل ادامه دهند.

از معلمان هر روز تست کرونا گرفته شود

سارا فخیره یک شهروند سیستانی است که با فرستادن فرزند خود به مدرسه مخالف است، وی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: در مدارس بسیاری از معلمان دچار علائم بیماری کرونا هستند اما بنا بر دلایلی به پزشک مراجعه نمی کنند.

وی افزود: این افراد به دلیل ترس از بیماری و دانستن حقیقت که به کرونا مبتلا شده اند راضی به انجام تست تشخیص کرونا نمی شوند و به همین دلیل هم در مدرسه حضور می یابند و هم باعث انتقال بیماری می شوند.

این شهروند سیستانی بیان کرد: به دلیل نبود تلفن همراه هوشمند مجبور هستم تا فرزند خود را به مدرسه بفرستیم که با این کار هم به شدت مخالف هستم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که می توانیم با اطمینان فرزندان خود را راهی مدارس کنیم انجام تست کرونا از معلمان است تا در صورت ابتلا آنها به این بیماری منحوس از ورود افراد مشکوک در بین دانش آموزان جلوگیری شود.

ابتلا یک دانش آموز و ۲ معلم به کرونا در خارج از محیط مدرسه

جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس تا کنون فقط یک دانش آموز مبتلا به ویروس کرونا شده است.

وی افزود: در این برهه زمانی همچنین دو معلم نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ابتلا هر سه نفر آنها خارج از محیط مدرسه بوده و ربطی به فضا های آموزشی و انتقال بیماری نداشته است.

اکبری زاده بیان کرد: این روزها باید همه افراد از کوچک تا بزرگ از ماسک های سه لایه استفاده کنند تا علاوه بر جلوگیری از کرونا سایر بیماری های مشابه همانند آنفولانزا را هم مبتلا نشوند.

وی ادامه داد: ماسک های پارچه های باید به صورتی باشد که کل صورت را بپوشاند، نباید فاصله بین ماسک و صورت ایجاد شود چرا که در آن صورت ماسک هیچ کارایی برای فرد نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که فرزندان خود را به مدرسه می فرستند نیز توجه داشته باشند تا فرزند آنها پروتکل های بهداشتی را رعایت کند دست ها را با آب و صابون مرتب بشویند و ماسک را به هیچ وجه در فضای بسته کلاس درس از صورت جدا نکنند.


انتهای پیام/
کد مطلب: 427130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *