يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱
۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب سیستان و بلوچستان:

وقف بهترین ظرفیت برای گسترش ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین محسن اشرفیان با بیان این که امروز در سایه فرهنگ وقف بسیاری از ارزش های دینی در جامعه حفظ می ماند، گفت: باید به این مسئله در جامعه بیش از پیش پرداخته شود و این سنت حسنه را گسترش داد.
وقف بهترین ظرفیت برای گسترش ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه است
حجت الاسلام و المسلمین محسن اشرفیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب سیستان و بلوچستان با بیان آيات ۵ و ۶سوره مباركه ليل ( اَلمالُ والبَنوُن زینَه الحَیاه الدُنیا وَ الباقیاتُ الصالِحاتِ خَیرِ عنِدَ رَبُکَ ثَواباً وَ خَیرَ اَمَلا)، در گفت و گو با خبرنگار پهره افزود: دارایی و فرزند پیرایه های این زندگانی دنیا است و کردارهای نیک که همواره برجای می مانند نزد پروردگارت بهتر و امید بستن به آنها نیکوتر بوده، كسي كه از مال يا جان خود مي بخشد و تقوا پيشه مي كند و نيكوكاري را فراموش نمي كند، به گشايش در كارها نويد داده مي شود.

وی افزود: يكي از اموري كه نقش مهمي در توسعه، گسترش و پيشرفت تمدن اسلامي دارد سنت حسنه ي وقف مي باشد.

مدیر اوقاف و امور خیریه ایرانشهر ادامه داد: دستاورد وقف خدمت به مردم است و نهادينه كردن فرهنگ وقف در جامعه منجر به خدمت و بركت و ايجاد زمينه بروز مسؤوليت پذيري و تأمين سرمايه عظيم اجتماعي مي باشد.

وی اضافه کرد: بخش عظيمي از ميراث فرهنگي، علمي، آموزشي، درماني و اجتماعي در كشور با بهره گيري از ظرفيت اين عمل نيكو و نيات خيرخواهانه واقفان بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: گراميداشت دهه وقف، فرصت مغتنمي است تا آثار و بركات اين صدقه جاريه بر همگان آشكار شود و به تعبير امام (ره) جامعه از فضيلت بسيار و پاداش بي شمار آن بهره مند شود.

وی ضمن فرارسيدن دهه وقف به تمامي خيّران و واقفان خاطرنشان کرد: اميدوارم افراد واقف، بركت سخاوتمندانه خود را همچنان در راستا كمك به بالندگي، پيشرفت و توسعه شهرستان ایرانشهر جاري و ساري کنند.

اشرفیان با تاکید بر این که باید تکریم واقفین را سرلوحه کارمان قرار داد، تصریح کرد: می بایست با نهادینه کردن فرهنگ وقف و ایجاد ترغیب به وقف در بین مردم این سنت الهی را حفظ کرد.

وی گفت: ارائه گزارشات فعالیت و اقدامات انجام شده در اداراه اوقاف و امورخیریه شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این دهه ازجمله برنامه‌های تعیین شده که در این ایام به انجام برسد، دیدار با خانواده شهدای واقف، عیادت از بیماران، عطرفشانی و غبارروبی مزار شهدا و نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های مدنظر برای اجرا در این دهه هستند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *