چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۰
۰
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

اینترنت ملی مانع تسلط غرب بر فرهنگ ایرانی و اسلامی /شبکه ملی اطلاعات از فرار سرمایه از کشور جلوگیری می کند

ضیاء خزایی گفت: غرب به دنبال تسلط فرهنگی بر کشور ما از طریق فضای مجازی است و اینترنت ملی می تواند این مشکل نفوذ غرب بر فرهنگ ایرانی و اسلامی را حل کند.
اینترنت ملی مانع تسلط غرب بر فرهنگ ایرانی و اسلامی /شبکه ملی اطلاعات از فرار سرمایه از کشور جلوگیری می کند
به گزارش پهره، ضیاء خزایی کارشناس سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، بیان کرد: اینترنت کنونی ما به سرورهای جهانی متصل و  وابسته به غرب و آمریکا می باشد، این اینترنت جهانی وابسته به امپریالیست مشکلات و انتقاداتی را دربر داشته است از آنجاییکه ما اعتمادی به سیاست های غرب و استکبار جهانی نداریم و این کشورها به دنبال تسلط فرهنگی بر کشور ما از طریق فضای مجازی هستند اینترنت ملی می تواند این مشکل نفوذ غرب بر فرهنگ ایرانی و اسلامی را حل کند.

وی افزود:عملکرد منفی غرب در طی سال های گذشته نیاز ما را به اینترنت ملی بیشتر هویدا و مشکلات داخلی کشور را حل و اقتصاد ملی کشور را تامین می کند و از آنجاییکه ما به دنبال منافع ملی کشور هستیم شبکه ملی اطلاعات راه گشای مشکلات فعلی فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اینترنت جهانی سبب می شود تا اطلاعات هر تراکنش مالی به مراکز جهانی رفته و آنان به همه اعمال ما نظارت داشته باشند و از آنجایی که این کنترل و نظارت جهانی ممکن است به ضرر کشور باشد اینترنت ملی این مشکلات را حل خواهد کرد.

خزایی تاکید کرد: اینترنت کنونی باعث ایجاد ناامنی شده چرا که همه کارهای ما در فضای مجازی تحت کنترل دنیای غرب است اگر بتوانیم اتحادیه ای منطقه ای یا با کشورهای اسلامی ایجاد کنیم و روابط ما بین این کشورها بیشتر شود می توانیم موفق باشیم، اینترنت جهانی فرهنگ ملی ما را تهدید می کند و  شبکه ملی اطلاعات می توان فرهنگ ما را تقویت کند تا با آمادگی بیشتر به اتحادیه های جهانی ملحق شویم و نیاز به کار فرهنگی بر روی نسل جوان داریم وگرنه جوانان از این فرآیند جهانی اینترنت آسیب خواهند دید.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: شبکه ملی اطلاعات از فرار سرمایه از طریق هزینه های اینترنت جلوگیری کرده و آن را داخل کشور نگاه می دارد ، دولت می تواند در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این موضوع ورود پیدا کند و قدم اول را دولت باید در این زمینه بردارد تا به موفقیت های بیشتر برسیم.


انتهای پیام/
کد مطلب: 427038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *