شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳
۰
در ادامه بی تدبیری های دولت صورت گرفت؛

التهاب در بازار و گرانی های کمر شکن در جنوب شرق کشور/ تولید داخل تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

این روزها که شیوع ویروس کرونا و بی تدبیری های دولت، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کسادی بسیاری از کسب و کارها شده است، گرانی و افزایش جشمگیر قیمت کالاها و اجناس زندگی را برای مردم مناطق محرومی چون سیستان و بلوچستان را با سختی مواجه کرده است.
التهاب در بازار و گرانی های کمر شکن در جنوب شرق کشور/ تولید داخل تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است
به گزارش پهره؛ به نقل از شستون، در روزهای اخیر قیمت برخی از کالاها نه به صورت ماهانه بلکه به صورات روزانه در حال افزایش است و این افزایش قیمت ها فشارهای زیادی را به زندگی اقشار طبقه متوسط و ضعیف جامعه وارد کرد.

التهاب این روزهای بازار اقلام و مواد غذایی در سایه شیوع ویروس کرونا زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده، افزایش قیمت کالا و اجناس مورد نیاز مردم، نگرانی هایی را برای خانوارها به وجود آورده است .

گرانی کالاها در سایه کسادی بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا این روزها کام مردم شرقی ترین نقطه ایران را تلخ کرده و برخی ها معتقد هستند که در نبود نظارت کافی در بازار موجب ماهی گیری برخی از افراد سودجو از وضعیت کنونی شده است.

با توجه به اینکه برخی از خانوارهای این منطقه با وجود نبود شغل و فقر از طریق یارانه امرار معاش می کنند، زندگی مشقت باری را در حال سپری کردن هستند.

 کمر شکن بودن افزایش قیمت کالاها

در همین راستا شماری از شهروندان سراوانی با ارسال پیام های متعدد به این پایگاه خبری ضمن گلایه از افزایش قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز، خواستار نظارت بیشتر و جدی تر دستگاه های مربوطه شدند.

سپاهی یکی از شهروندان سراوانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مواد غذایی در شهرستان سراوان کمر شکن شده است، گفت: نرخ اقلام مواد غذایی مورد نیاز مانند روغن، برنج، قند و مرغ و گوشت افزایش چشمگیری داشته است که دیگر مردم توان تهیه اقلام ضروری را نیز ندارند.

وی افزود: اگر به فروشندگان اعتراض کنیم، می گویند قیمت ها در نوسان است و با توجه به تورم موجود باید اجناس را با قیمت بالاتر خریداری کنند پس با قیمت بیشتری به فروش می رسانند.

این شهروند سراوانی ادامه داد: با مراجعه چند روزه به سطح فروشگاه های سراوان می توان تفاوت قیمت و افزایش روزانه قیمت کالاها را مشاهده کرد که در این بین می طلبد دستگاه های نظارتی نظارت خود را بیشتر کنند.

تولید داخل علاج مشکلات اقتصادی

 همچنین حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه گرانی به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده، راه علاج و برون رفت از مشکلات اقتصادی را تولید داخل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری بیان کرد.
 
وی در ادامه به مسئولین و دست اندرکارانی که چشم به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسته اند نیز توصیه کرد که با نظارت و پایش بازار برنامه ریزی مناسبی برای برون رفت از این معضل انجام دهند و مردم را معطل نتیجه انتخابات نکنند چرا که گره ای از مشکلات مردم باز نخواهد شد.

به گفته امام جمعه شهرستان سراوان کشور دارای ظرفیت بی نظیر نیروی انسانی و پتانسیل ها و ثروت طبیعی است که می توان با برنامه ریزی مناسب در راستای مرتفع ساخت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام های اساسی برداشت به شرط اینکه مدیران و مسیولان اجرایی جهادی پای کار باشند.
 
گرانی مختص سراوان نیست

مسعود ملازهی رئیس اداره صمت شهرستان سراوان در این راستا به خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت کالا و اجناس مختص سراوان نیست بلکه در کل کشور شاهد بالا رفتن نرخ اقلام هستیم.
 
وی افزود: در حال رای زنی هستیم که بتوانیم اجناسی همچون روغن، برنج و شکر  را از طریق تنظیم بازار عرضه کنیم اما تا کنون توانسته ایم شکر را جهت توزیع تامین کنیم.

رئیس اداره صمت شهرستان سراوان اذعان کرد: بازرسین نظارتی به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر در حال بازدید از مراکز فروش هستند که در هروز با توجه به تخلفات محرز شده حداقل دو یا سه پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.

 ملازهی خاطر نشان کرد: جریمه های انجام شده بازدارنده نیست و می طلبد در قوانین تصویب شده در خصوص برخورد با متخلفین تجدید نظر شود.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 426990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *