چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
۰
سرپرست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

اشاعه سبک زندگی اسلامی-ایرانی؛ مهم‌ترین رسالت دستگاه های فرهنگی

غلامرضا باغ شیرین گفت: اشاعه سبک زندگی اسلامی-ایرانی مهم‌ترین رسالت دستگاه های فرهنگی سیستان و بلوچستان است.
اشاعه سبک زندگی اسلامی-ایرانی؛ مهم‌ترین رسالت دستگاه های فرهنگی
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، غلامرضا باغ شیرین، سرپرست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان در نشست اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و بهره گیری از ظرفیت های مبتنی بر ارتقای های همگانی که با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، ضمن تاکید بر ارتقای دانش عمومی در راستای پیشگیری از جرایم وآسیب های اجتماعی، گفت: بدون شک بافت جوان و ساختار در حال گذار سیستان و بلوچستان، در حوزه مباحث فرهنگی رسالت دستگاه‌های نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی-اسلامی را مضاعف می کند.

وی افزود: در سرفصل های پیشگیری های رشد مدار و بهره گیری از ارتقای آگاهی‌های عمومی ضرورت دارد تا با حضور مخاطبان کتابخانه های عمومی استان نسبت به الگوسازی جوان و نوجوان مقبول اجتماعی، سیاست گذاری مناسب صورت پذیرد و از سویی نسبت به عرضه ی محصولات پیشگیری مدار با هدف ارتقای مهارت های اجتماعی و دانش حقوقی برنامه ریزی شود.

آماده باش 63 کتابخانه استان

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان نیز ضمن اشاره به آمار کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: ۶۳ کتابخانه عمومی استان و بیش از 100 نیروی کتابدار با ظرفیت موثر شبکه اطلاع رسانی می تواند آماده اجرای طرح‌های مرتبط با پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی واقع شود.

وی افزود: همچنین می‌توان در راستای علت شناسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی شایع سیستان و بلوچستان با حضور نخبگان این استان رویکردهای علمی را پیاده سازی کرد.

 این مقام مسئول خاطر نشان گردید: ضروری است تا با هدف آموزش های غیررسمی، غنی سازی اوقات فراغت و نهادینه کردن فرهنگ عمومی، نگاه ویژه ای به مقوله کتاب و کتابخوانی داشته باشیم که در این راستا می‌توان از ظرفیت این نهاد نیز به نحو موثری بهره برداری کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *