در گفت و گو با مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

آبرسانی به روستاها؛ مهم‌ترین دغدغه آبفا/ 37500 روستایی تا پایان سال از آب سالم بهره مند می شوند

16 مهر 1399 ساعت 13:48

علیرضا قاسمی گفت: با تکمیل خطوط انتقال و شبکه‌ توزیع مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، 37 هزار و پانصد روستایی تا پایان سال از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش پهره علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان این که آبرسانی به روستاها اصلی ترین دغدغه این شرکت است، در گفت و گو با عصرهامون  اذعان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، به دلیل تعدد، پراکندگی و ویژگی‌های خاص پروژه‌های آبرسانی روستایی، این دغدغه که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد، همچنان پابرجا مانده است.

وی در خصوص برنامه‌ها و اقدام های صورت گرفته در حوزه روستایی شهرستان چابهار، گفت: با راه‌اندازی پکیج تصفیه آب مجتمع آبرسانی روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان چابهار به ظرفیت 200 لیتر در ثانیه، 185 روستای این مجتمع با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول با بیان این که تکمیل شبکه توزیع 52 روستای دیگر مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب نیز در مراحل نهایی است، ادامه داد: همچنین عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه‌ توزیع مجتمع  25 روستایی دلگان‌ها تا پایان سال انجام و 37 هزار و پانصد نفر دیگر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای حل مشکل آب‌رسانی به روستاهای کنارک، بیان کرد: مشکل مجتمع هفت روستایی حیدر آباد با تزریق یک حلقه چاه از چاه‌های منطقه کهیر شهر کنارک و اجرای یک کیلومتر لوله‌گذاری و اتصال به مخزن حیدرآباد مرتفع و همچنین مجدد با استفاده از ظرفیت سامانه آب شهری و تزریق به ایستگاه پمپاژ سامانه روستایی، مشکل روستاهای پزم تیاب و پزم مچان شهرستان کنارک رفع شد.

قاسمی با بیان این که با احداث شبکه توزیع روستای انگورآباد در محدوده‌ سد کهیر، این روستا از طریق حفر چاه در پایین دست سد تأمین آب می شود، افزود: تنش آبی مجتمع 28 روستایی بندینی، با تجهیز یک حلقه چاه جدید با آب‌دهی 30 لیتر در ثانیه نیز مرتفع شد.

به گفته وی، با تکمیل خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ مجتمع هفت روستایی فاقد آب نکمبکان از محل آب شیرین‌کن، چهار هزار و پانصد نفر از نعمت آب بهره‌مند شدند و با احیا و بازسازی یک حلقه چاه در این مجتمع نیز کمبود آب سه روستای دیگر این مجتمع برطرف شد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت دشتیاری هم گفت: این شهرستان که به تازگی از چابهار جدا شده دارای 198 روستا با جمعیت 74 هزار و یکصد و هشتاد و یک نفر است.

به گفته وی، طی روزهای اخیر به منظور تأمین آب و اجرای شبکه توزیع روستاهای فاقد تاسیسات پسابندر، گواتر، پشت، بریس و روستاهای شمع با جمعیت هفت هزار و سیصد نفری از طریق آب شیرین کن هزار مترمکعبی پسابندر برنامه ریزی و اقدام های لازم صورت گرفته است.

 قاسمی‌ خاطرنشان کرد: به منظور سرعت بخشیدن به برخورداری روستاهای زیرمجموعه سد پیشین به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال شامل احداث آبگیر، تصفیه خانه، و بخشی از خطوط انتقال که در مرحله تایید اسناد مناقصه توسط شرکت مهندسی آبفای کشور قرار دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز انجام شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 426950

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426950/آبرسانی-روستاها-مهم-ترین-دغدغه-آبفا-37500-روستایی-پایان-سال-آب-سالم-بهره-مند-می-شوند

پهره
  https://www.pahreh.ir