سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ۲۰:۱۰
۰
کمبود گاز مایع؛ استفاده‌ غیرقانونی یا بی‌تدبیری؛

نقش رونق قاچاق در نارسایی گازی ایرانشهر /برخورد جدی با دلالان سیلندر کپسول گاز

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: قاچاق کپسول سوخت به دلیل سوددهی بالا در مرز، عدم جذب کامل سهمیه ایرانشهر از سوی شرکت های موزع و توزیع نامناسب گاز مایع در این شهرستان سه عامل اصلی هستند که باعث ایجاد صف‌های طولانی در محل‌های توزیع و گله‌مندی شهروندان شدند.
نقش رونق قاچاق در نارسایی گازی ایرانشهر /برخورد جدی با دلالان سیلندر کپسول گاز
به گزارش پهره، ظهر امروز ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر از نقاط توزیع سیلندر گاز در شهرستان بازدید کرد.


در حاشیه این بازدید فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: علت ایجاد صف برای کپسول در این شهرستان اختلاف قیمت و سود بالای قاچاق آن است که متاسفانه تعدادی سود جو اقدام به قاچاق آن می‌کنند.

وی افزود: یک کپسول سیلندر گاز در مرز بیش از یک میلیون ریال معامله می‌شود و این امر باعث ایجاد انگیزه بالایی برای قاچاق شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر ادامه داد: اختلاف قیمت ها به گونه ای است که هر فرد اگر بخواهد کپسول خود را بفروشد از ۱۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان و حتی بیشتر می تواند آن را به فروش برساند.

وی اضافه کرد: قبلا روزانه حدود ۵٠٠ سیلندر گاز در شهرستان ایرانشهر توزیع می‌شد و مردم هیچ گونه مشکلی نداشتند، اما ١٠ روزی است که روزانه توزیع آن ها را افزایش بوده و به بیش از ٣ تا ۴ هزار نیز رسیده است،اما به دلایلی که گفتم صف ها به جای این که کوتاه تر شوند طولانی تر هم شدند.

فرماندار ویژه ایرانشهر عنوان کرد: در راستای کنترل شرایط موجود با شرکت های سیلندر پرکنی، واسطه ها و دلالان که خارج از شبكه اقدام به توزیع گاز می کنند به شدت برخورد شده و خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی چند روز آتی نمایندگی های توزیع سیلندر گاز در ایرانشهر به صورت کلی تغییر می‌کنند و نمایندگان معتمد و مسئول از هر محله در حداقل ۶ مکان در سطح شهرستان جانمایی خواهند شد تا عرضه خارج از شبکه کپسول به حداقل برسد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *